Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 28 No. 1 (2023): Fluxo Contínuo
Vol. 28 No. 1 (2023): Fluxo Contínuo
Published:
2023-04-01
Apresentação
EDITORIAL (Vol.28, Fluxo Contínuo, 2023)
Paulo Henrique Dias Menezes
e28001
PDF (Português (Brasil))
Artigos
SCHOOL EDUCATION IN TIMES OF PANDEMIC
DISCOURSES IN THE SOCIAL NETWORKS
Patrícia Karla Soares Santos Dorotéio
e28003
PDF (Português (Brasil))
CARMEM IZABEL CARLOS SILVA (1968-1970) AND HER ROLE IN EDUCATION IN PARAIBA
Pâmella Tamires Avelino de Sousa, Fabiana Sena da Silva
PDF (Português (Brasil))
MAGISTÉRIO E O FEMININO NOS DISCURSOS DOS PRESIDENTES DA PROVÍNCIA DE GOIÁS (1858-1886)
Suzana Lopes de Albuquerque, Valéria Mendonça Pereira, Janaina Cristina de Jesus
PDF (Português (Brasil))
ANTINOMIES IN THE LEGISLATION ON INITIAL TEACHER TRAINING
Kelvin Rafael Rodrigues de Oliveira, Monica Fürkotter, Leny Rodrigues Martins Teixeira
28013
PDF (Português (Brasil))
The EFFECTS OF THE COVID-19 SYNDEMIC ON EDUCATION
A LITERATURE REVIEW
Paulo Romão, Cristina Tassoni
PDF (Português (Brasil))
THE CONCERNS OF PHYSICS TEACHERS IN REMOTE AND/OR HYBRID TEACHING FOR STUDENTS WITH VISUAL IMPAIRMENTS
Camila Tonezer, Thais Cristina dos Santos
e28024
PDF (Português (Brasil))
TECHNOLOGIES, MEDIA CULTURE AND HUMAN EDUCATION
Marta Regina Furlan, Flávia Regina Schimanski dos Santos, Natasha Yukari Schiavinato Nakata, Tatiana De Freitas Silva
PDF (Português (Brasil))
MOVIMENTOS DA POLÍTICA DE ASSISTÊNCIA ESTUDANTIL EM TEMPOS DE PANDEMIA
Ketlin Elís Perske, Adauton Ezequiel Müller , Andréa Forgiarini Cecchin, Rosane Carneiro Sarturi
PDF (Português (Brasil))
DIGITAL TECHNOLOGIES IN THE BRAZILIAN SCHOOL CONTEXT: A SYSTEMATIC LITERATURE REVIEW
Ana Paula Ambrósio Zanelato Marques, Raquel Gomes Oliveira , Elisa Tomoe Moriya Schlunzen , Klaus Schlunzen
PDF (Português (Brasil))
ESCOLA DE EDUCAÇÃO FAMILIAR DE LONDIRNA THROUGH DOCUMENTS (1960 – 1970)
Lucila Monteiro da Silva Barros, Sandra Regina Ferreira de Oliveira
28012
PDF (Português (Brasil))
EDUCAÇÃO INFANTIL E PANDEMIA
A ATUAÇÃO DO CONSELHO NACIONAL DE EDUCAÇÃO
Michele Matos de Souza, Marta Regina Paulo da Silva
PDF (Português (Brasil))
CONTINUOUS EDUCATION OF TEACHERS AND DIGITAL TECHNOLOGIES
A BALANCE OF ACADEMIC PRODUCTION (2017 – 2021)
Vanessa de França Almeida Gurgel, Emerson Augusto de
e28018
PDF (Português (Brasil))
PEDAGOGICAL STRATEGIES FOR THE APPLICATION OF ACTIVE METHODOLOGIES
Kennya Ferreira Silva Miranda, Jacqueline Mayumi Akazaki, Leticia Rocha Machado, Patricia Alejandra Behar
e28021
PDF (Português (Brasil))
PLAYFULL LANGUAGE AND TEACHING ETHICAL VALUES IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Maria do Socorro Almeida Rêgo, Francisco Fernandes Oliveira, Maria Ione da Silva
e28050
PDF (Português (Brasil))
CONCEPTIONS AND PERCEPTIONS ABOUT “EXPERIMENTATION” IN CHEMISTRY TEACHING
A LOOK AT THE NARRATIVES OF A LICENSEE
Gabriel Vitoriano Braga, Marcos Vogel
e28019
PDF (Português (Brasil))
GÊNERO E CIÊNCIA EM PAUTA NO YOUTUBE
Yasmin Teixeira Mello, Joanalira Corpes Magalhães
PDF (Português (Brasil))
WORKING CONDITIONS OF TEMPORARY TEACHERS IN HIGHER EDUCATION
Adelino Francklin, Maria Cristina da Silveira Galan Fernandes
e28016
PDF (Português (Brasil))
INTERDISCIPLINARY ACTIONS MEDIATED BY TECHNOLOGY FOR CHILDREN WITH AUTISM
Tatiana de Souza Mello, Débora Nice Ferrari Barbosa
PDF (Português (Brasil))
ESTADO DO CONHECIMENTO SOBRE EQUIPE MULTIPROFISSIONAL NA EDUCAÇÃO
Priscila Carvalho Monteiro, Marilândes Mól Ribeiro de Melo
PDF (Português (Brasil))
DEMANDAS E DESAFIOS DE REDES PÚBLICAS DE EDUCAÇÃO BÁSICA PARA A PROMOÇÃO DO ATENDIMENTO EDUCACIONAL ESPECIALIZADO
Helena Venites Sardagna, Rejane da Silveira Several, Tatiana Luiza Rech
PDF (Português (Brasil))
TEACHERS' CONCEPTIONS ABOUT THE ACTION OF PSYCHOLOGY IN THE SCHOOL CONTEXT
Maria Clara Favarão Crespi Mirallia, Wesley de Oliveira Pereira, Ana Sofia Sasso Bononi, Ricardo Eleutério dos Anjos
e28004
PDF (Português (Brasil))
TEACHING THROUGH RESEARCH AND SCIENTIFIC LITERACY IN BIOLOGY TEACHING IN THE NEW HIGH SCHOOL
WILZA MARA DE OLIVEIRA DE OLIVEIRA, ADRIANO EURIPEDES MEDEIROS MARTINS MARTINS
PDF (Português (Brasil))
MAIN TRENDS IN STUDIES AND RESEARCH THAT DISCUSS SCIENTIFIC LITERACY IN HIGHER EDUCATION
Gabriel Scoparo do Espírito Santo, Luciana Aparecida de Araújo
e28011
PDF (Português (Brasil))
NATIONAL COMMON CURRICULAR BASE
MISSING IN GUIDELINES ON BODY, GENDER, SEXUALITY AND SEXUAL EDUCATION?
Welson Barbosa Santos, Fernanda Monteiro Rigue, Polly Ana Rodrigues Ferreira
PDF (Português (Brasil))
SINK OR FLOAT
UM PROJETO INTERDISCIPLINAR BILÍNGUE
Caique Fernando da Silva Fistarol, Isabela Barbosa Vieira, Mariana Aparecida Vicentini, Sandra Pottmeier
e28034
PDF (Português (Brasil))
THE TRAINING PROCESS VIA ALTERNANCE IN THE FAMILY AGRICULTURAL SCHOOL – EFAR
Ricardo Pereira Alves, Celia Beatriz Piatti
e28010
PDF (Português (Brasil))
NOVO ENSINO MÉDIO NO ESTADO DE MINAS GERAIS
ARCABOUÇO LEGAL DA IMPLANTAÇÃO
Renata Simão Soares, Mara Lúcia Ramalho
PDF (Português (Brasil))
GOING TO THE STREETS TO EDUCATE: EXTENSION, SOCIAL EDUCATORS AND UNIVERSITY
EXTENSÃO, EDUCADORES SOCIAIS E UNIVERSIDADE
Filipi José da Silva, Alan Navarro Fernandes, Débora Simeão Ortman Pereira, Arthur Vianna Ferreira
PDF (Português (Brasil))
CHALLENGES IN IMPLEMENTING NEW HIGH SCHOOL
WHAT TEACHERS SAY
Tamires Silva da Silva, Roberta Pasqualli, Marizete Bortolanza Spessatto
e28007
PDF (Português (Brasil))
WORK AND HEALTH: THE MENTAL SUFFERING OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION TEACHERS
O SOFRIMENTO MENTAL DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO INFANTIL
Lidiele Roque Bueno, Vitória Hamdan Padilha, Emily Letícia da Silveira Zanferari, Susane Graup
PDF (Português (Brasil))
TEMPO E DESENVOLVIMENTO:
FACETAS DA EDUCAÇÃO INTEGRAL NA EDUCAÇÃO INFANTIL
Gisele Cristina Biondo Martins, Raquel Fontes Borghi
PDF (Português (Brasil))
PERSPECTIVES AND ANSITIES OF BASIC EDUCATION
A TEACHING FOCUSED ON SIGNIFICANT AND DIALOGICAL LEARNING
Jean Louis Landim Vilela, Anderson Claiton Ferraz, Alex Paubel Junger
e28002
PDF (Português (Brasil))
MEDIAÇÃO PEDAGÓGICA NA ALFABETIZAÇÃO DE CRIANÇAS COM DEFICIÊNCIA
ESTUDO DE CASO
Angelo Antonio Puzipe Papim, Anna Augusta Sampaio de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
ADULT LITERACY TEXTBOOKS IN ANGOLA AND THE INFLUENCE OF PAULO FREIRE
Francisca Izabel Pereira Maciel, Juliano Guerra Rocha
e28008
PDF (Português (Brasil))
TEACHING CONDITIONS OF ASSIGNED TEACHERS IN MINAS GERAIS EDUCATION NETWORK
A SITUAÇÃO DOS DESIGNADOS
Marina Alves Amorim, Ana Luiza Gomes de Araújo, Ana Paula Salej
e28020
PDF (Português (Brasil))
AN EXAMPLE OF THE OMEN OF THE RESERVATION OF PLACES IN HIGHER EDUCATION
Atair Silva de Sousa, Paola Matos da Hora
PDF (Português (Brasil))
EVOLUTION OF SCHOOL ENROLLMENTS IN LARGE CITIES
A CASE STUDY OF BELÉM METROPOLITAN AREA (BRAZIL)
Marco Aurélio Arbage Lobo Lobo, Helena Lúcia Zagury Tourinho Tourinho, João Bosco Dias de Sousa Sousa, Ana Beatriz Fernandes de Macedo Macedo
e28023
PDF (Português (Brasil))
THE DEVELOPMENT OF KEY SKILLS FOR THE INCLUSION OF STUDENTS IN THE UNIVERSITY CONTEXT
A CASE STUDY AT A PUBLIC UNIVERSITY IN THE STATE OF PERNAMBUCO
Andressa Maria Cândido de Farias, Betânia da Mata Ribeiro Gomes, Marcelo Alves Ramos
e28006
PDF (Português (Brasil))
TRAJETÓRIAS DE MOBILIZAÇÃO PELO APRENDER DE EGRESSAS DA EJA QUE SE TORNARAM PROFESSORAS
UMA CONTRIBUIÇÃO À SOCIOLOGIA DO ÊXITO IMPROVÁVEL
Pedro Bruno Lima Pereira, Constantin Xypas
PDF (Português (Brasil))
EDUCATION OF ETHNIC-RACIAL RELATIONS IN THE DISSERTATIONS OF PROFHISTÓRIA - SANTA CATARINA (BRAZIL)
Cíntia Régia Rodrigues, Letícia Stiehler Machado
e28009
PDF (Português (Brasil))
THE COMPUTATIONAL THINKING IN THE TEACHERS' VISION OF BASIC EDUCATION
Ricardo Lima Caratti, Francisco Herbert Lima Vasconcelos
PDF (Português (Brasil))
LIFE PROJECT IN ELEMENTARY SCHOOL
IMPLEMENTATION CHALLENGES
Gidalti Guedes da Silva, Helen Carla Santos Matos, Renato de Oliveira Brito
e28005
PDF (Português (Brasil))
EDUCAÇÃO FÍSICA E DEFICIÊNCIAS NOS PERIÓDICOS BRASILEIROS (1979 A 2019)
Rodrigo Ribeiro Nascimento, Beatriz Gomes de Souza, Neil Franco
PDF (Português (Brasil))
REFORMA DO ENSINO MÉDIO
TRADUÇÕES DOCENTES DIANTE A POLÍTICA
Ana Cristina Quintanilha Schreiber, Cássia Ferri
PDF (Português (Brasil))
CHALLENGES IN EVALUATION OF LEARNING IN PROFESSIONAL EDUCATION
PERCEPTIONS OF TEACHERS
Mércia Freire Rocha Cordeiro Machado, Cristine Roberta Piassetta Xavier, Fátima Rodrigues Pereira Catarino
e28015
PDF (Português (Brasil))
ENSINO SUPERIOR NO BRASIL
RECENTE EXPANSÃO E SEUS GANHADORES
Lorena Passos de Souza, Luana Passos, Rosilda Arruda Ferreira
PDF (Português (Brasil))
PEDAGOGICAL PRACTICES OF DICT IN ERE PORTUGUESE LANGUAGE CLASSES
Yorrana Apóstolo de Souza , Geam Karlo-Gomes
28014
PDF (Português (Brasil))
CARROCEIROS EM NARRATIVAS, SABERES E MODOS DE VIDA
ANGELICA COSENZA RODRIGUES, GUSTAVO TARANTO EPPRECHT, DAVID LENIS DAMACENO DE CASTRO, EMANUELLE TAVARES BARRETO DOS REIS
PDF (Português (Brasil))
THE INCLUSION OF CHILDREN IN INSTITUTIONAL SHELTERING SITUATION IN PRESCHOOL EDUCATION: LITERATURE REVIEW
Luana Hillesheim, Andrea Soares Wuo
PDF (Português (Brasil))
NARRATIVES OF TEACHERS FROM ÉCOLE MATERNELLE ABOUT LANGUAGE TEACHING
Fabiana Aparecida dos Reis, Milena Moretto
e28017
PDF (Português (Brasil))
A UNIVERSALIZAÇÃO DA PRÉ-ESCOLA E AS DIFERENTES OPORTUNIDADES EDUCACIONAIS EM BELO HORIZONTE
Joyce Soares Rodrigues Petrus, Rita de Cássia Oliveira
PDF (Português (Brasil))
ESTADO DO CONHECIMENTO SOBRE FORMAÇÃO E TRABALHO DOCENTE NO ENSINO SUPERIOR
Marciana María Córdoba Mercado, Fernando Schlindwein Santino, Cássia Carolina Piva, Renata Portela Rinaldi
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most read
PAULO FREIRE Y LA EDUCACIÓN POPULAR
1790
ATUAÇÃO PROFISSIONAL DOS PROFESSORES DO CAMPO
943
Precarização do Trabalho Docente na Educação a Distância: elementos para pensar a valorização da docência virtual
680
REFLEXÕES ACERCA DO PENSAMENTO DE PAULO FREIRE SOBRE EDUCAÇÃO
640
DESAFIOS DA IMPLEMENTAÇÃO DO NOVO ENSINO MÉDIO
636