Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 1 (2025): Fluxo Contínuo
Vol. 30 No. 1 (2025): Fluxo Contínuo
Published:
2025-02-04
Artigos
Teacher pay inequalities in municipalities of Minas Gerais
Julia Marques, Roseni Fernandes Rodrigues, Daniel Santos Braga
e30034
pdf (Português (Brasil))
STATE OF KNOWLEDGE
UNIVERSITY PEDAGOGY IN THE HEALTH FIELD AND NURSING TEACHING
MARIA DA GRAÇA DELUQUE GOMES, LORIÉGE PESSOA BITENCOURT
e30054
pdf (Português (Brasil))
ORTHOGRAPHIC WRITING: A STUDY ON THE DIFFICULTIES IN UNDERSTANDING THE WRITING SYSTEM
UM ESTUDO A PARTIR DAS DIFICULDADES DE APREENSÃO DO SISTEMA DE ESCRITA
Ilsa do Carmo Vieira, Luciane Vasconcelos Rodrigues
e30012
pdf (Português (Brasil))
NARRATIVES OF TEACHER TRAINING: AN ENCOUNTER WITH THE SELF, THE OTHER AND THE WE
UM ENCONTRO COM O EU, O OUTRO E O NÓS
Rita de Cássia, Pedro Amarilho Almeida Macedo, Lethycia Lopes Pereira, Érika Vargas de Souza Barros
e30005
pdf (Português (Brasil))
SENTIDOS ATRIBUÍDOS À MATEMÁTICA
PERCEPÇÕES DE ALUNOS DE PEDAGOGIA DA SUA TRAJETÓRIA NA EDUCAÇÃO BÁSICA
Andresa Kaspary Zwirtes, Anemari Roesler Luersen Vieira Lopes, Tatiane Zago Bonorino, Maiara Luisa Klein
e30043
pdf (Português (Brasil))
School and Institutional Support according to the Perception of Social Educators
Matheus Freitas Alves Correia, Márcia Cristina de Araújo Silva, Susana Engelhard Nogueira
e30038
pdf (Português (Brasil))
REPRESENTATIVIDADE DAS CLASSES DE VERTEBRADOS NOS LIVROS DIDÁTICOS DE CIÊNCIAS DO ENSINO FUNDAMENTAL
Josefa Beatriz Santana dos Santos, Adriana Bocchiglieri
e30063
pdf (Português (Brasil))
O PROTAGONISMO DA CRIANÇA NEGRA NOS LIVROS DE LITERATURA INFANTIL BRASILEIRA EM ESPAÇOS FORMAIS DE EDUCAÇÃO
Sandra Helena Bernardo da Silva, Rodrigo Rodrigues de Freitas
e30004
pdf (Português (Brasil))
PRE-SERVICE TEACHERS' CONCEPTIONS OF THE PEDAGOGICAL ROLE OF EXPERIMENTATION IN CHEMISTRY EDUCATION
Luis Gabriel Rocha Aurélio, Robson Macedo Novais
e30041
pdf (Português (Brasil))
THE INFLUENCE OF THE NATIONAL CAMPAIGN FOR THE RIGHT TO EDUCATION AND THE TODOS PELA EDUCAÇÃO MOVEMENT IN THE CONSTRUCTION OF THE NATIONAL EDUCATION SYSTEM
Thaciana Lopes de Almeida, Gilda Cardoso de Araujo, Carina Copatti
e30030
pdf (Português (Brasil))
DIMENSÕES DA RESILIÊNCIA
UM RETRATO DOS ESTUDANTES COM DEFICIÊNCIA NO ÂMBITO DO ENSINO SUPERIOR
Nathália Dias Pereira Alves Oliveira, Maria das Dores Saraiva de Loreto, Renato Augusto da Conceição ALves
e30061
pdf (Português (Brasil))
PRÁTICAS EPISTÊMICAS E O ENSINO DE CIÊNCIAS
UM ESTUDO A PARTIR DE ATIVIDADES EXPERIMENTAIS EM LIVROS DIDÁTICOS
BRUNA DE PAULA REZENDE, Ana Carolina Araújo da Silva
e30002
pdf (Português (Brasil))
A A capacidade de leitura multimodal em um Livro Didático de Língua Portuguesa dos anos iniciais do EF no campo das práticas de estudo e de pesquisa
JULIANA PIMENTEL AJALA, Luzia Bueno
e30046
pdf (Português (Brasil))
CONSTRUCTION AND VALIDACION OF THE SELF-EFFICACY SCALE FOR SPECIALIZATION COURSES
CONSTRUÇÃO E EVIDÊNCIAS DE VALIDADE
Andresa Cristina Brascero de Souza, Thaís Zerbini, Víctor Gabriel dos Santos Tomaz
e30027
pdf (Português (Brasil))
SCHOOL INCLUSION AND COLLABORATIVE TEACHING:
REFLECTIONS ON THE PERFORMANCE OF THE SPECIAL EDUCATION TEACHER
Thayane Azevedo Pereira de Souza, Maíra Gomes de Souza da Rocha
e30064
pdf (Português (Brasil))
MEANINGFUL LEARNING IN THE TEACHING OF NATURAL SCIENCES AND MATHEMATICS
ANALYSIS OF BRAZILIAN ACADEMIC PRODUCTION
Leonardo Alcântara Alves, Maria Alcilene Gomes de Menezes Silva
e30001
pdf (Português (Brasil))
EDUCATION AND TECHNOTEACHING: THE “EMERGENCY” OF A CONCEPT IN FORMATION
A “EMERGÊNCIA” DE UM CONCEITO EM FORMAÇÃO
Nayara Rocha Fernandes, Thiago Henrique Barnabé Corrêa, Luciana de Lima, Robson Carlos Loureiro
e30042
pdf (Português (Brasil))
TEACHING TRAJECTORIES IN SPECIALIZED EDUCATIONAL SERVICE
A LOOK AT BEING AND BECOMING A TEACHER
Thiago Falcão Solon, Giovana Maria Belém Falcão
e30013
pdf (Português (Brasil))
TRAJECTORY AND CHALLENGES OF YOUTH AND ADULT EDUCATION IN THE INTEGRATED TECHNICAL COURSE AT THE IFRN MOSSORÓ CAMPUS
Jônnata Fernandes de Oliveira, Maria Clara Oliveira Diniz, Janete Fernandes de Oliveira Silva
e30058
pdf (Português (Brasil))
Ageism in teaching and academic productivism: professors' reports
RELATO DE PROFESSORES
Lauro Oliveira Viana, Diogo Henrique Helal
e30009
pdf (Português (Brasil))
UMA BREVE REFLEXÃO SOBRE A INTERNALIZAÇÃO DE CONCEITOS CIENTÍFICOS POR MEIO DA GEOGRAFIA ESCOLAR
Laryssa Lucas Campos Micheline, Sandra De Castro de Azevedo
e30056
pdf (Português (Brasil))
THE SUBJECTIVE DIMENSION OF SOCIAL INEQUALITY IN HIGHER EDUCATION
Gabrielle Capinam da Silva Simões, Ana Mercês Bahia Bock
e30016
pdf (Português (Brasil))
DESPERTANDO O INTERESSE POR PANC NO AMBIENTE ESCOLAR RURAL
UMA ABORDAGEM PRÁTICA
Francielly Vieira de Brito, Wanderley de Brito
e30053
pdf (Português (Brasil))
ALFABETIZAÇÃO EM PORTUGUÊS DE PESSOAS SURDAS SINALIZANTES DA LIBRAS
UM ESTUDO BIBLIOGRÁFICO
Giselli Mara da Silva, Natalie da Silva Guimarães, Jordânia Ribeiro Reis
e30036
pdf (Português (Brasil))
FISCAL MANAGEMENT AND EQUITY
A QUALITATIVE STUDY OF ICMS EDUCATION IN BRAZIL
Ruan Libardoni, Valdoir Wathier, Vinícius Prinstop
e30026
pdf (Português (Brasil))
"Robótica é Coisa de Menina"
Reflexões sobre uma experiência formativa
Hutson Roger Silva, Arlindo José de Souza Junior
e30048
pdf (Português (Brasil))
REMOTE TEACHING AND TEACHER TRAINING IN VISUAL ARTS DURING THE PANDEMIC
Maristani Polidori Zamperetti, Josenildo Santos de Souza
e30031
pdf (Português (Brasil))
NARRATIVAS DE ALFABETIZAÇÃO NA TEMPORALIDADE DOCENTE
TECENDO APROXIMAÇÕES
Flávia Gomes Moura, Sandro Tiago da Silva Figueira
e30035
pdf (Português (Brasil))
EDUCATIONAL SYSTEMS IN BRAZIL AND MEXICO, A COMPARATIVE ANALYSIS BETWEEN HOMOGENIZATION AND DIVERSITY
UMA ANÁLISE CRÍTICA DAS PRÁTICAS EDUCATIVAS NO BRASIL E NO MÉXICO ENTRE HOMOGENEIZAÇÃO E DIVERSIDADE
Rafael Garcia Campos, Eliane Fernandes Campos Lopes
e30049
pdf (Português (Brasil))
HOW GOOD IT IS TO CONNECT WITH MY INNER CHILD: PLAY IN TEACHER TRAINING
O LÚDICO NA FORMAÇÃO DE PROFESSORES
Menses, Lindsey , Bersch
e30044
pdf (Português (Brasil))
PRIVAÇÕES NA FORMAÇÃO DO PROFESSOR PARA EDUCAR NA DIVERSIDADE
O CASO BRASILEIRO
Erika Capelato, Claudete de Sousa Nogueira
e30006
pdf (Português (Brasil))
INCLUSÃO EDUCACIONAL DE PESSOAS COM TEA
AVANÇOS LEGAIS, DESAFIOS E POSSIBILIDADES
Fábio Antonio, Ana Cássia Gabriel, Ana Lúcia Pereira
e30050
pdf (Português (Brasil))
Visual rebellions in the countryside: peasant visuality as a disobedient aesthetic-educational action
VISUALIDADES CAMPONESAS COMO AÇÃO ESTÉTICO-EDUCATIVA
Leandro de Souza Silva, Paulo Pires de Queiroz
e30037
pdf (Português (Brasil))
PRODUÇÃO ORAL E AVALIAÇÃO NA FORMAÇÃO INICIAL EM LETRAS
A APRESENTAÇÃO DO PÔSTER NOS LETRAMENTOS ACADÊMICOS
Tânia Guedes Magalhães, Giovana Rabite Callian
e30059
pdf (Português (Brasil))
O CINECLUBE DO COLÉGIO NOVA FRIBURGO NA DÉCADA DE 1960
Relatos do professor Salomão S. Daniel
Lauren Fabrin Steinke, Norberto Dallabrida
e30057
pdf (Português (Brasil))
WORK PSYCHODYNAMICS IN TEACHING: SUFFERING, RESISTANCE, AND MEANINGS
Sofrimento, Resistência e Sentidos
Saulo Martins, Roseli Vieira Pires
e30052
pdf (Português (Brasil))
Mecanismos e medidas para a igualdade de gênero e enfrentamento de violências em universidades comunitárias da Região Sul do Brasil
Neiva Furlin, Eloísa Bido, Nataly Milagros Rubio Peñafiel
e30028
pdf (Português (Brasil))
BETWEEN LAW AND NEGLIGENCE
THE REALITY OF PUBLIC SCHOOLS IN THE JACUÍPE BASIN IDENTITY TERRITORY-BAHIA-BRAZIL
MICHAEL DAIAN PACHECO RAMOS, ELIZEU CLEMENTINO DE SOUZA
e30062
pdf (Português (Brasil))
PROBLEM-BASED LEARNING AND DIGITAL TECHNOLOGY
TEACHERS’ PERCEPTIONS
Ângela Cristina Sampaio Bezerra, Patrícia Alexandra Pacheco de Sá, Ana Cláudia Uchôa Araújo
e30015
pdf (Português (Brasil))
The EXPERIENCES OF AUTISTIC CHILDREN, THEIR FAMILIES, AND SCHOOL SPACES IN THE CITY OF MONTES CLAROS, MG
Andréa Ruas da Cruz Nogueira, Maria Lidia Bueno Fernandes
e30060
pdf (Português (Brasil))
DESAFIOS DA EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS NO RN/BRASIL 2020-2023
VOZES DE PROFESSORES DE MATEMÁTICA
Anildo Soares Flôr, Liliane dos Santos Gutierre
e30003
pdf (Português (Brasil))
BALANÇO DA PRODUÇÃO ACADÊMICA SOBRE O NOVO ENSINO MÉDIO NO BRASIL
UMA ANÁLISE DE TESES E DISSERTAÇÕES (2018-2023)
Grazielle Haas Tibes, Camila Regina Rostirola
e30045
pdf (Português (Brasil))
CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO EM SAÚDE E SUAS REPERCUSSÕES NA TRAJETÓRIA DE ESTUDANTES DA REDE PÚBLICA ESTADUAL DE ENSINO MÉDIO DE PERNAMBUCO
Wellington Lins de Souza, Vilde Gomes de Menezes, Thiago Rodrigo Fernandes da Silva Santos
e30029
pdf (Português (Brasil))
READING ACTIVITIES FOR ENGLISH LANGUAGE CLASSES WITH PICTUREBOOK THE TRUE STORY OF THE THREE LITTLE PIGS
Lívia Chaves de Melo , Thatiellen Almeida Ribeiro
e30051
pdf (Português (Brasil))
FACTORS THAT IMPACT CHILD DEVELOPMENT: EDUCATORS’ CONCEPTIONS
CONCEPÇÕES DE EDUCADORES
Glória Penélope Carneiro de Oliveira, Carmecita Pinheiro da Silva , Julio Vinicius Oliveira da Silva , Gabriela Marcolino Alves Machado
e30033
pdf (Português (Brasil))
APPROPRIATION OF WRITING BY 8-YEAR-OLD CHILDREN IN THE POST-PANDEMIC
Valeria Barbosa, Josiane Marcelos
e30032
pdf (Português (Brasil))
AS INSCRIÇÕES DE CONHECIMENTO E SABER DAS ARTES CÊNICAS NEGRAS COMO ENUNCIAÇÃO EDUCATIVA
Denilson Alves Tourinho, André Márcio Picanço Favacho
e30011
pdf (Português (Brasil))
THE NEW PROFESSIONAL IN THE BANI WORLD POST PANDEMIC
Louise de Quadros da Silva, Idio Fridolino Altmann, Ingridi Vargas Bortolaso, Paulo Fossatti
e30055
pdf (Português (Brasil))
“SLOWLY WE GO FAR”: POPULAR PROVERBS IN THE CONTEXT OF EDUCATION FOR YOUNG PEOPLE, ADULTS AND ELDERLY PEOPLE (EJAI)
POPULAR PROVERBS IN THE CONTEXT OF YOUTH, ADULT, AND ELDERLY EDUCATION (EJAI)
Lucineide Caetano Amaro Amaro, Débora Amorim Gomes da Costa-Maciel
e30046
pdf (Português (Brasil))
THE PRESENCE OF TEACHERS BLACK PEOPLE IN BRAZILIAN PUBLIC BASIC EDUCATION
Ernesta Silveira Manenti, JOSIANE ANACLETO SILVEIRA, ANDRÉ LUIS DE SOUZA LIMA
e30007
pdf (Português (Brasil))
ENGLISH LANGUAGE TEACHING THROUGH TECHNOLOGY AND DIGITAL GENRES
AN ANALYSIS OF THE USE OF THE QUIZIZZ PLATFORM IN TEACHING THE SIMPLE PAST
Eloana Carla Canedo da Silva , Alessandra Dutra, Givan José Ferreira dos Santos, CLAUDIA BARBETA
e30047
pdf (Português (Brasil))
TRAINING OF NATURAL SCIENCE TEACHERS: REFLECTIONS ON DIGITAL CULTURE
REFLEXÕES DIANTE DA CULTURA DIGITAL
Joanna Angélica Melo de Andrade, Anne Alilma Silva Souza Ferrete, Rosana Maria Santos Torres Marcondes
e30040
pdf (Português (Brasil))
OS SABERES DOCENTES NO DIÁLOGO COM PROFESSORES DE CIÊNCIAS SOBRE EDUCAÇÃO CTS E NOVO ENSINO MÉDIO
Sinara München, Vanda Thomas Preussler
e30010
pdf (Português (Brasil))
Educational Technologies
Perceptions of Future Teachers
Angélica Rhoden, Leandro Blass, Ana Maria de Oliveira Pereira
e30065
pdf (Português (Brasil))
UNDERSTANDING THE SIGNIFICANCE OF GYMNASTICS IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: PERSPECTIVES OF TEACHERS FROM STATE AND MUNICIPAL SCHOOLS IN JUIZ DE FORA, MG, BRAZIL.
PERSPECTIVAS DE PROFESSORES DAS REDES ESTADUAL E MUNICIPAL DE JUIZ DE FORA, MG- BRASIL
Fernando Araujo Crescencio, Neil Franco
e30039
pdf (Português (Brasil))
Entrevista
ENTREVISTA C0M ROXANE GAGNON
OS GÊNEROS ORAIS E SEU ENSINO
Roxane Gagnon, Luzia Bueno , Gabriel Aparecido Bragiatto
e30014
pdf (Português (Brasil))
ENTRETIEN AVEC PASCAL SÉVÉRAC
Suzana Lopes de Albuquerque, Pascal Sévérac
e30008
pdf
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most read
PAULO FREIRE Y LA EDUCACIÓN POPULAR
2014
ATUAÇÃO PROFISSIONAL DOS PROFESSORES DO CAMPO
896
REFLEXÕES ACERCA DO PENSAMENTO DE PAULO FREIRE SOBRE EDUCAÇÃO
468
PRÁTICAS COLABORATIVAS NA EDUCAÇÃO
248
O PENSAMENTO COMPUTACIONAL NA VISÃO DOS PROFESSORES DA EDUCAÇÃO BÁSICA
238