Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Início
Números Anteriores
Editorial Team
Submissions
Announcements
About the Journal
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 9 No. 1 (2025): Janeiro-Dezembro
Vol. 9 No. 1 (2025): Janeiro-Dezembro
Published:
2025-01-30
Artigos
A Educação Estatística na BNCC E DCEPA no Ensino Médio: Possibilidades de Ensino envolvendo Projeto de Aprendizagem Estatístico (PAE)
Hermison Bruno Baia Palheta, Mauren Porciúncula Moreira da Silva, Cassio Cristiano Giordano
PDF (Português (Brasil))
Laboratórios, Olimpíadas, Pensamento Computacional: reflexões sobre a juventude entre produções curriculares em Matemática
Filipe Santos Fernandes, Ana Paula dos Santos Mesquita, João Vitor Pires Vieira, José Carlos Dias Ferreira
PDF (Português (Brasil))
Inclusão Escolar e Ensino da Matemática: o que revelam as professoras dos anos iniciais do Ensino Fundamental?
Mariana Araujo Ferreira, Edilson de Araújo dos Santos
PDF (Português (Brasil))
THE ACTION OF IDENTIFYING FAKE NEWS FROM THE PERSPECTIVE OF FUTURE SCIENCE AND MATHEMATICS TEACHERS
Maria Rosângela dos Santos Alves, Paulo Gonçalo Farias Gonçalves
PDF (Português (Brasil))
THE POTENTIAL OF ROLEPLAYING GAMES IN MATHEMATICS TEACHING
A Mapping of Theses and Dissertations (2019 to 2023)
Thiago de Vasconcelos Barros, Roberto Paulo Bibas Fialho, Miguel Chaquiam
PDF (Português (Brasil))
Learning related to the multiplicative field in solving proportional fourth problems in the 6th year of Elementary School: the case of Mariana
Sara Rodrigues Ferraz, Ana Cristina Ferreira
PDF (Português (Brasil))
Financial Education in Pedagogical Projects of Mathematics Degree courses offered at the Federal Institutes of Education, Science and Technology
Caroline de Melo Ferreira, Enio Freire de Paula
PDF (Português (Brasil))
Matemática e Arte na Educação Básica: Um olhar interdisciplinar a partir de uma Revisão Sistemática de Literatura
Veronice Meira da Silva, Claudinei de Camargo Sant'Ana, Irani Parolin Sant'Ana
PDF (Português (Brasil))
Contribuições de oficinas sobre Educação Financeira para Estudantes da Educação de Jovens e Adultos
Lucas Machado Garcia, Ângela Maria Hartmann
PDF (Português (Brasil))
O raciocínio proporcional: a 'pedra de topo' na formação de professores dos anos iniciais
Silvia Rocha Falvo, Lourdes de la Rosa Onuchic, Celia Barros Nunes
PDF (Português (Brasil))
Gênese documental de uma professora de matemática no contexto de uma formação continuada
Adriana de Oliveira Dias, Celina Aparecida Almeida Pereira Abar
PDF (Português (Brasil))
Relatos de Experiência
Modelagem Matemática e Novo Ensino Médio: entrelace de diferentes papéis em uma mesma pesquisa
Régis Forner
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Keywords
Mathematics Education
School Financial Education
Production of meanings
Geometry
History of Mathematics Education
Critical Mathematics Education
Linear Algebra
Professional knowledge
GeoGebra
Teaching statistics
Pedagogical Practices
Mathematical Knowledge
Mathematical Learning
Dialogue.
The understanding of numbers and number operations in the decimal numbering system as reference for pedagogical practice
portugues
Tally tables
Frequency tables
Teacher professional development; Early Childhood Education
MTSK
Mathematics teacher
Theoretical framework
Complexity
Early Childhood Education
History of Mathematics
Analytical Geometry
Linear Approximation
Problem solving
Model of Semantic Fields
Creative Activity; Activity Theory; Teaching Guiding Activity; Math Club.
Blended learning
Statistics
Attitude
Mathematic
Gender
Block title
O ensino das formas geométricas planas na Educação Infantil contemplando os campos de experiência da BNCC
733
Educação financeira: Sequência didática com o aplicativo “Minhas Economias”
435
Etnomatemática
405
Um marco teórico para o Conhecimento Especializado de Professores de Matemática (Mathematics Teachers’ Specialized Knowledge – MTSK)
344
A Educação Matemática Crítica em uma turma do “Novo” Ensino Médio
326