Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 29 No. 1 (2024): Fluxo Contínuo
Vol. 29 No. 1 (2024): Fluxo Contínuo
Arte gráfica da capa:
Anna Carolina de Sá Brum
Janderson Sauma
Published:
2024-02-01
Artigos
Perception of youth and adult education students about scientific dissemination through Instagram involving chemistry content
Isabelly Laís Batista da Silva, Bruno Silva Leite
e29040
pdf (Português (Brasil))
The THE SKIN THAT IS SILENCED
THE PLACE OF THE BLACK BODY IN THE READING OF IMAGES
Laura Campos Daibert, Patrícia Barros, Tatyanne Gomes Marques
e29014
PDF (Português (Brasil))
THE INTEGRATION OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN UNDERGRADUATE MATHEMATICS CURRICULUM:
A SYSTEMATIC REVIEW OF THE LITERATURE
Cícero Barbosa de Sousa, Iracema Campos Cusati, Carla Saturnina Ramos de Moura
e29039
pdf (Português (Brasil))
UNIVERSIDADE, ESCOLA E ESTÁGIO CURRICULAR SUPERVISIONADO
CAMPOS FORMATIVOS EM ARTICULAÇÃO
Flavia Wegrzyn Magrinelli Martinez, Melissa Rodrigues da Silva Pereira, Susana Soares Tozetto
e29009
PDF (Português (Brasil))
TRABALHO DOCENTE E INDRAESTRUTURA NO ENSINO MÉDIO
UMA REVISÃO INTEGRATIVO
Rafael Nunes Braga, Gilvan Luiz Machado Costa, Maria Eduarda Mattos Borges
PDF (Português (Brasil))
TEACHING IN TIMES OF CHAOS: EFFECTS OF THE PANDEMIC ON PEDAGOGICAL PRACTICES
EFEITOS DA PANDEMIA NAS PRÁTICAS PEDAGÓGICAS
Julia, Josimara
e29027
PDF (Português (Brasil))
A ARGUMENTAÇÃO NA PRODUÇÃO TEXTUAL ESCRITA DE ALUNOS DO ENSINO MÉDIO EM CONTEXTO DE INTERVENÇÃO PEDAGÓGICA
Emanuel Mateus da Silva, José Jilsemar da Silva, Maria Leidiana Alves, José Cezinaldo Rocha Bessa
PDF (Português (Brasil))
DISCUSSION ON UNIVERSITY DOCUMENTS TO CURRICULATE THE OUTREACH ACTIONS
Frederico Severo Miranda, Marília Abrahão Amaral
e29012
PDF (Português (Brasil))
MECANISMOS DE COESÃO TEXTUAL NOS ANOS INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL
Joildy Gomes Brito, Wagner Rodrigues, Mirella de Oliveira Freitas
e29045
pdf (Português (Brasil))
MEDICINAL PLANTS IN SCIENCE TEACHING: A SYSTEMATIC REVIEW
UMA REVISÃO SISTEMÁTICA
Francieli Luana Sganzerla, Ana Luiza Zappe Desordi Flôres, Ailton Jesus Dinardi, Mara Regina Bonini Marzari
PDF (Português (Brasil))
THE COEXISTENCE AS A THEORETICAL CONTRIBUTION TO TEACHER TRAINING IN THE FIELD OF SOCIAL PEDAGOGY
Lucas Salgueiro Lopes, Arthur Vianna Ferreira
e29042
pdf (Português (Brasil))
USE OF EPISTEMIC THEORETICAL ASSUMPTIONS IN ENVIRONMENTAL PLAY: A REPORT USING THE MANN-WHITNEY TEST
UM RELATÓRIO PELO TESTE DE MANN-WHITNEY
Antonio Givanildo da silva Pereira, Oriel Herrera Bonilla, Eliseu Marlônio Pereira de Lucena
PDF (Português (Brasil))
TEACHING STRATEGIES FOR AUTISTIC STUDENTS IN ELEMENTARY SCHOOL PHYSICAL EDUCATION CLASSES
Graziany Penna Dias, Sionara Cristina Costa
e29047
pdf (Português (Brasil))
GEOGRAPHICAL REASONING IN THE CURRICULAR REGULATIONS OF BRAZIL, CHILE AND ARGENTINA
Patrícia Assis da Silva Ribeiro, Sinara Cristine Faria
e29013
PDF (Português (Brasil))
PEDAGOGICAL TRAINING OF TEACHERS FOR HIGHER EDUCATION MEDIATED BY TEACHING INTERNSHIP IN POSTGRADUATE PROGRAMS
Jairo Antonio Paixao, Clarisse Silva Caetano
e29041
pdf (Português (Brasil))
TIPOS E SUBTIPOS DE PUBLICAÇÃO IDENTIFICADOS NA PLATAFORMA SUCUPIRA
Minéia Carvalho Rodrigues, Cátia Regina Assis Almeida Leal, Tadeu João Ribeiro Baptista , Thiago Borges de Oliveira
e29018
PDF (Português (Brasil))
“VOCÊ ACHA MAIS IMPORTANTE A ESCOLA DAR AULA DE MATEMÁTICA OU DE EMPATIA?”
AS COMPETÊNCIAS SOCIOEMOCIONAIS NO DISCURSO JORNALÍSTICO
Francisco Vieira Silva
PDF (Português (Brasil))
CONSTRUÇÃO DE HERBÁRIOS
UMA ABORDAGEM PRÁTICA PARA O ENSINO DE BIOLOGIA
Jaderson de Araujo Barros Barbosa, Kelvi da Silva Oliveira, Josenildo Rômulo de Paula, Dekarla Xisto Oliveira
e29046
pdf (Português (Brasil))
CONTRADICTIONS IN THE RELATIONSHIP OF TEACHER CONTINUING TRAINING POLICIES AND MEDIATIONS IN THE SCOPE OF PRACTICAL ACTION:
UNDERSTANDING PEDAGOGICAL COORDINATION
Angela Bezerra dos Santos Andrade, Carla Busato Zandavalli
e29011
PDF (Português (Brasil))
MEMÓRIAS DAS PRÁTICAS EDUCATIVAS DOS PROFESSORES DE EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR
Natanael Vaz Sampaio Junior, Felipe Eduardo Ferreira Marta, Coriolano Pereira da Rocha Junior
PDF (Português (Brasil))
CONTRIBUTOS AO DEBATE TEÓRICO NO CAMPO DA FORMAÇÃO DE PROFESSORES
Klinger Teodoro Ciríaco
PDF (Português (Brasil))
FAMÍLIAS, COMUNIDADE ESCOLAR, QUESTÕES ÉTNICO-RACIAIS
PERSPECTIVAS SUBJETIVAS NUMA ESCOLA DAS INFÂNCIAS
Andreia dos Santos Gomes Vieira, Cristina Massot Madeira Coelho
e29038
pdf (Português (Brasil))
TEACHER SELF-EFFICACY AND BURNOUT: SCOPING REVIEW
SCOPING REVIEW
Lyana Cristina Guzmán Veiga, Camélia Santina Murgo, Andressa Pereira de Souza
e29010
PDF (Português (Brasil))
RAPE CULTURE:
CIRCULATION OF MEANING AMONG TEACHERS IN TRAINING
Ayrton Izaias de Oliveira, Patricia Barbosa Pereira
e29037
pdf (Português (Brasil))
OS SENTIDOS DOS CADERNOS ESCOLARES EM TEMPOS DE PANDEMIA
COM A PALAVRA, AS CRIANÇAS E AS PROFESSORAS
Jiseli de Fátima Oliveira Pasqualin, Aliciene Fusca Machado Cordeiro
e29008
PDF (Português (Brasil))
Participation of “Civil Society” in Educational Policies in São Paulo, Brazil
Fernando Cássio, Eliane da Costa Bruini, Márcia Aparecida Jacomini
e29023
PDF (Português (Brasil))
A EXPERIMENTAÇÃO NO ENSINO DE QUÍMICA E A PROMOÇÃO DOS NÍVEIS DO CONHECIMENTO QUÍMICO
Élison Patrício Chaves, Guilherme Rubens Soares Boa Morte, Wallace Alves Cabral
e29017
PDF (Português (Brasil))
A RELEVÂNCIA PEDAGÓGICA DO DIÁLOGO FRENTE À DIFUSÃO DA CULTURA DO ÓDIO E À VIOLÊNCIA
GIDALTI GUEDES DA SILVA, Luiz Síveres
e29044
pdf (Português (Brasil))
UMA PROPOSTA DE EDUCAÇÃO LINGUÍSTICA A PARTIR DO ENSINO DOS SINAIS DE PONTUAÇÃO
Renata Monteiro do Espírito Santo, José Ricardo Dordron de Pinho
PDF (Português (Brasil))
COLLEGE STUDENTS WITH AUTISTIC SPECTRUM DISORDER
A SYSTEMATIC REVIEW
Camila Elidia Messias dos Santos, Ketilin Mayra Pedro
e29043
pdf (Português (Brasil))
PRODUCTION OF DIGITAL CONTENT AND AUTISTIC CHILDREN
Henrique de Lima Baena da Silva, Karina Marcon, Solange Cristina da Silva
PDF (Português (Brasil))
ANALYSIS OF THE PEDAGOGIC RELATIONS BUILT IN THE SUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIP
Ayra Lovisi, Ludmila Nunes Mourão, Wilson Alviano Júnior, Paula Maria Leite Queirós
e29001
PDF (Português (Brasil))
REFLEXÕES SOBRE O EDUCADOR ASSISTENTE EM ADMINISTRAÇÃO
Rheanni Fátima Sêmpio de Souza Rocha, José Vinicius da Costa Filho
e29002
PDF (Português (Brasil))
SABERES DOS PROFESSORES BACHARÉIS E DOCÊNCIA NA EDUCAÇÃO SUPERIOR
Juliana Sampaio Mori, Heloisa Helena Oliveira de Azevedo
e29003
PDF (Português (Brasil))
Ensaios
A ILUSÃO CIENTÍFICA DA DIDÁTICA DA HISTÓRIA
PROVOCAÇÕES TEÓRICAS SOBRE O CONHECIMENTO HISTÓRICO ESCOLAR
Sebastián Plá; Flávio Pereira Bastos, Marcus Bomfim
pdf (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most read
PAULO FREIRE Y LA EDUCACIÓN POPULAR
1832
ATUAÇÃO PROFISSIONAL DOS PROFESSORES DO CAMPO
853
A INFLUÊNCIA DO NEOFASCISMO NO NOVO ENSINO MÉDIO BRASILEIRO
709
REFLEXÕES ACERCA DO PENSAMENTO DE PAULO FREIRE SOBRE EDUCAÇÃO
644
Precarização do Trabalho Docente na Educação a Distância: elementos para pensar a valorização da docência virtual
639