Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
v. 25, n. 1, jan. / abr. 2020
v. 25, n. 1, jan. / abr. 2020
Published:
2020-05-04
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Presentation
AMBIÊNCIAS FORMATIVAS ESPAÇOSTEMPOS DE INVENÇOES E FORMAÇÃO DOCENTE
Rosemary, Simone Lucena
6 - 11
PDF (Português (Brasil))
INTERCULTURALITY AND THE USE OF ICT IN PRESCHOOL EDUCATION. A CASE STUDY
Eva Sandrina Perregil, Lúcia Amante, Glória Bastos
12 - 28
PDF (Português (Brasil))
DIGITAL LITERACIES POTENTIALIZED BY HYBRID FORMATIVE ENVIRONMENTS
Leila Santos de Santana, Miriam Maia do Amaral
29 - 45
PDF (Português (Brasil))
HIPERMIDIATIC LETTERING AND APPS PRODUCTION IN TEACHING TRAINING
Obdália Santana Ferraz Silva, Heráclito Santos Martins Xavier
46 - 64
PDF (Português (Brasil))
FACEBOOK GAMES AS TRAINING HYBRID ENVIRONMENTS IN BIOLOGY TEACHING
Douglas Carvalho Amorim, Luis Paulo Leopoldo Mercado
65 - 81
PDF (Português (Brasil))
FROM FACE TO FACE INTERACTIONS TO NETWORK COMMUNICATION DYNAMICS
the online conversation as a methodological procedure in the field of educational research
Dilton Ribeiro, Ivan Amaro, Marcelle Medeiros Teixeira, Ruann Moutinho Ruani
82 - 98
PDF (Português (Brasil))
DIARIES ONLINE OF TEACHERS IN TRAINING
MEMORIES OF PLAYING CHILDREN IN CYBERCULTURE
Socorro Aparecida Pereira, Marilete Calegari Cardoso, Rosangela Alves de Oliveira Santos
99 - 113
PDF (Português (Brasil))
DECIPHERING THE EVENT
UNDERSTANDING IN THE SCOPE OF RESEARCH IN EDUCATION
Helio Fernandes Viana, Mayra Rodrigues Fernandes Ribeiro
114 - 129
PDF (Português (Brasil))
FROM MEMES TO FAKE NEWS
challenges of research-training in cyberculture
Wallace Carriço de Almeida, Edmea Santos
130 - 147
PDF (Português (Brasil))
EDUCATIONAL PRACTICES FROM THE PERSPECTIVE OF AUTHORSHIP AND REMIX WITH MEMES
Patrícia Scherer Bassani, Ivete Andrade Marx Petry, Lovani Volmer
148 - 166
PDF (Português (Brasil))
IMAGES, SOUNDS AND NARRATIVES
CREATING KNOWLEDGE AND TRAINING TEACHERS
Nilda Guimarães Alves, Alessandra Nunes Caldas, Claudia Chagas, Rosa Mendonça
167 - 183
PDF (Português (Brasil))
Video production at school - mediations and media-educational practices
Dostoiewski Champangnatte, Daniele Fortuna
184 - 196
PDF (Português (Brasil))
QUINHOAR HISTORY TEACHING IN PUBLIC HISTORY
WORLD AUDIOVISUALITIES
Aristóteles de Paula Berino, Raquel Elison
197 - 216
PDF (Português (Brasil))
APRENDER EM ASFALTO, FLOR E COM ESTRELAS
Leonardo Rangel dos Reis
217 - 231
PDF (Português (Brasil))
FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES COM AS TECNOLOGIAS MÓVEIS DIGITAIS
Simone Lucena, Sandra Virginia Correia de Andrade Santos, Gersivalda Mendonça da Mota
232 - 248
PDF (Português (Brasil))
TRAINING COURSE ON SUICIDE PREVENTION
POSSIBLE AESTHETIC APPROACHES
Dione Maria Menz, Glaucia Da Silva Brito
249 - 264
PDF (Português (Brasil))
HACKER SCHOOL - FORMATIVE ENVIRONMENTS TO COMBAT VIOLENCE
Natália Lima Figueiroa, Regina Celia Dantas Araujo, Salete de Fátima Noro Cordeiro
265 - 281
PDF (Português (Brasil))
FORMATIVE ITINERANCES OF TEACHERS IN CHILDHOOD EDUCATION
COLLABORATIVE LEARNING SPACES
Patrícia Dias, Marilene Batista da Cruz Nascimento, Mário Jorge Oliveira Silva Oliveira Silva
282 - 298
PDF (Português (Brasil))
KNOWLEDGE VERSUS LIFE EXPERIENCE TERRITORIES
TEACHER’S TRAINING IN DIFFERENT CONTEXTS OF THE INTERIOR OF THE AMAZON
Leonardo Zenha Cordeiro, Raquel da Silva Lopes
299 - 319
PDF (Português (Brasil))
GEOLOCALIZED MEDIA AND HUMAN RIGHTS EDUCATION: PERSPECTIVES
Kelly Russo, Julia Salles
320 - 335
PDF (Português (Brasil))
FROM TUTOR TO DISTANCE MEDIATOR TEACHER
the implications for the work of distance education professionals
Durcelina Ereni Pimenta Arruda, Erika Abreu Pereira
336 - 356
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most read
PAULO FREIRE Y LA EDUCACIÓN POPULAR
1794
ATUAÇÃO PROFISSIONAL DOS PROFESSORES DO CAMPO
938
Precarização do Trabalho Docente na Educação a Distância: elementos para pensar a valorização da docência virtual
667
REFLEXÕES ACERCA DO PENSAMENTO DE PAULO FREIRE SOBRE EDUCAÇÃO
640
A INFLUÊNCIA DO NEOFASCISMO NO NOVO ENSINO MÉDIO BRASILEIRO
629