Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Revista Pesquisa e Debate em Educação
  • Current
  • Anteriores
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Open Access Policy
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
Search
  1. Home /
  2. Archives

Archives

  • Publicação contínua
    Vol. 15 (2025)

  • Publicação contínua
    Vol. 14 (2024)

  • Dossiê: Estatísticas e Avaliação Educacional
    Vol. 13 (2023)

  • Continuous publication
    Vol. 13 (2023)

  • Publicação contínua
    Vol. 12 No. 2 (2022)

  • Continuous Publication
    Vol. 12 No. 1 (2022)

  • Continuous Publication
    Vol. 11 No. 2 (2021)

  • Publicação contínua
    Vol. 11 No. 1 (2021)

  • Pesquisa e Debate em Educação
    Vol. 10 No. 2 (2020)

  • Themes in educational evaluation
    Vol. 10 No. 1 (2020)

  • Financiamento da educação pública
    Vol. 9 No. 2 (2019)

  • Dossiê ensino de ciências da natureza e matemática (continuação)
    Vol. 9 No. 1 (2019)

  • Dossiê ensino de ciências da natureza e matemática
    Vol. 8 No. 2 (2018)

  • PIBID: a formação de docentes e o cotidiano da educação brasileira contemporânea
    Vol. 8 No. 1 (2018)

  • Docência, políticas públicas e legislação educacional no Brasil
    Vol. 7 No. 2 (2017)

  • Desafios da educação no século XXI
    Vol. 7 No. 1 (2017)

  • Formação docente e ensino superior
    Vol. 6 No. 2 (2016)

  • Equidade, políticas e financiamento da escola pública
    Vol. 6 No. 1 (2016)

  • Mestrados profissionais em educação
    Vol. 5 No. 2 (2015)

  • Rendimento, desempenho e desigualdades educacionais
    Vol. 5 No. 1 (2015)

  • Gestão e avaliação
    Vol. 4 No. 2 (2014)

  • Competências do século 21
    Vol. 4 No. 1 (2014)

  • Gestão educacional
    Vol. 3 No. 2 (2013)

  • Gestão universitária
    Vol. 3 No. 1 (2013)

  • Responsabilização na educação
    Vol. 2 No. 2 (2012)

1-25 of 27 Next

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Developed By

Open Journal Systems

Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
Keywords
EducationTeacher trainingTeachingPandemicIDEBEvaluationJournalInterdisciplinarityCurriculumActive methodologiesBNCCResearchInclusionEarly Childhood EducationLearning theoriesBasic educationHigher educationEducational assessmentSchool infrastructureDistance educationEditorialEducational policyPedagogyEducation theoriesInclusive educationGiftednessEducational managementScientific literacyDigital itemsRight to educationDropoutTechnology-enhanced itemsLearningRural EducationTeacher TrainingBrazilTeaching and learningElementary schoolQuality of EducationSAEBAccountabilityAssessmentProfessional and technological educationIntegrated high schoolBasic educationEducational evaluationEarly childhood educationChild educationBrainstormingTeaching Strategy

Sucupira Platform

Plataforma Sucupira

Databases, Directories and Indexers

Portal de Periódicos Capes LatIndex Sumários de Revistas Brasileiras Googlescholar Diadorim  DOAJ 

Portals

Revistas de Livre Acesso    I2OR Logo ESJIndex_logo  Researchbib: Academic Resource Index

Scilit logo  REDIB pkp_index_logo2

_____________________________________________________________________________________________________________

Pesquisa e Debate em Educação | e-ISSN 2237-9444 | ISSN 2237-9436 | DOI https://doi.org/10.34019/2237-9444

Federal University of Juiz de Fora (Universidade Federal de Juiz de Fora - UFJF)
Faculty of Education (Faculdade de Educação - FACED)
Center for Public Policies and Evaluation of Education (Centro de Políticas Públicas e Avaliação da Educação - CAEd)
Professional Postgraduate Program in Management and Evaluation of Public Education (Programa de Pós-Graduação Profissional em Gestão e Avaliação da Educação Pública - PPGP)

Avenida Eugenio do Nascimento, 620 - Dom Orione - CEP: 36038-330 - Juiz de Fora - MG
Telephone: +55 32 4009 9326
E-mail: revista@caed.ufjf.br

Departamento de Fisiologia   CAEd  

_____________________________________________________________________________________________________________

Creative Commons License
This journal is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License.

_____________________________________________________________________________________________________________

 

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.