CHALLENGES IN IMPLEMENTING NEW HIGH SCHOOL

WHAT TEACHERS SAY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34019/2447-5246.2023.v28.39210

Abstract

This research aims to investigate, from the perspective of teachers of the 1st year of high school in a state school in Rio Grande do Sul, what are the challenges for implementing the new high school curriculum. Methodologically, this is basic research with a qualitative approach developed through a case study. As a data collection instrument, a structured questionnaire was used, divided into two blocks, the first with the profile of the respondents and the second composed of open questions about the perception of teachers in relation to the new High School. Data reading followed the content analysis technique. As a result, it was identified that the main challenges faced by the respondents were the lack of didactic material, the lack of training or adequate preparation for the new High School, difficulty in deepening the contents due to the lack of basic knowledge of the students, working with interdisciplinarity in classroom and adapt the contents to the technologies and learning methods of students affected by the pandemic. It is concluded that this new teaching model lacks adaptation to the real needs of both students and teachers. The aspects identified in this study that most require attention are the availability of adequate training for teachers and satisfactory didactic support material, as they are identified as the main challenges faced.

 

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Author Biographies

Tamires Silva da Silva, Prefeitura de Tupanciretã

Administradora. Graduada em Formação Pedagógica para não Licenciados. Mestre em Administração pela UFSM.

Roberta Pasqualli, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina

Possui graduação em Ciência da Computação pela Universidade do Oeste de Santa Catarina (1999), Especialização em Informática pela Universidade Federal de Santa Catarina (2001), Especialização em Teorias e Metodologias da Educação pela UNOCHAPECÓ (2005), Especialização em Docência no Ensino Superior pela UNOCHAPECÓ (2008), Mestrado em Ciências da Computação pela Universidade Federal de Santa Catarina (2002) e Doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2013). Atualmente é professor do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina - Câmpus Chapecó. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Inovações Pedagógicas, Saberes Docentes e Educação a Distância. É Pós-Doutora em Educação pela UFRGS onde estudou os saberes docentes dos professores do Sistema Rede E-TEC Brasil.

Marizete Bortolanza Spessatto, INSTITUTO FEDERAL DE SANTA CATARINA

Doutora em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (2011), com estágio de doutoramento na Università Degli Studi di Padova-Italia (2010). Mestre em Linguística pela UFSC (2001). É professora do Centro de Referência em Formação e EaD do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina (IFSC). Estágio de Pós-Doutoramento junto à Universidade do Estado de Santa Catarina-UDESC, na linha de pesquisa Pesquisa Políticas Educacionais, Ensino e Formação (PNPD/CAPES).

Published

2023-04-14

How to Cite

Silva, T. S. da, Pasqualli, R., & Spessatto, M. B. (2023). CHALLENGES IN IMPLEMENTING NEW HIGH SCHOOL: WHAT TEACHERS SAY. Educação Em Foco, 28(1), e28007. https://doi.org/10.34019/2447-5246.2023.v28.39210