PRACTICE CRITERIA IN VOICES OF YAE TEACHERS IN PANDEMIC TIMES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34019/2447-5246.2022.v27.37471

Abstract

This article aims to know what are the criteria that teachers of the YAE from a municipal school in Rio Grande do Sul used to elaborate classes in times of pandemic COVID-19, verifying the theoretical and legal basis, with support in some guidelines such as those contained in Opinion n. 11 (BRASIL, 2000), Opinion n. 05 (BRASIL, 2020) and municipal opinions about this mode of teaching and reflecting on the conditions of teaching nowadays. It is qualitative research involving analysis of some of the sayings of ten teachers, using references of Orlandi (2005) and Pêcheux (2008), based on a guide question, realized to the faculty. As results, it is highlighted that teachers of the YAE use as main criteria to their practice: the search to keep in touch with students and the need for continuity of classes, focusing on the contents and the accomplishment of tasks, but it is also present in their sayings, some senses that demand the principles and singularities of YAE.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Kelly Cristina Rodrigues Gularte da Silva, Universidade Estadual do Rio Grande do Sul

Licenciada em Letras - Português/Inglês e respectivas Literaturas pela Faculdade Porto-Alegrense de Educação, Ciências e Letras, FAPA. Especialista em Educação Profissional para Educação de Jovens e Adultos – PROEJA, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, UFRGS. Mestranda em Educação pelo Programa de Pós graduação em Educação no Mestrado Profissional em Educação –PPGED/ UERGS, Unidade Litoral Norte, Professora de Inglês da Rede Municipal de Triunfo.

Sita Mara Lopes Sant'Anna, Universidade Estadual do Rio Grande do Sul

Mestre e Doutora em Educação, UFRGS. Professora Adjunta da Universidade Estadual do Rio Grande do Sul, Unidade em Porto Alegre e Osório, RS, Brasil. Atua como docente permanente do Programa de Pós-Graduação em Educação – Mestrado Profissional

Published

2023-01-17

How to Cite

Silva, K. C. R. G. da, & Sant’Anna, S. M. L. (2023). PRACTICE CRITERIA IN VOICES OF YAE TEACHERS IN PANDEMIC TIMES. Educação Em Foco, 27(1), 27069. https://doi.org/10.34019/2447-5246.2022.v27.37471