O LUGAR DA RESIDÊNCIA PEDAGÓGICA NA E PARA A FORMAÇÃO DE LEITORES LITERÁRIOS
DOI:
https://doi.org/10.34019/2447-5246.2021.v26.36352Abstract
This article aims to present the results of didactic intervention developed under the Pedagogical Residency Program, at the Universidade do Norte do Paraná (UENP), Cornélio Procópio campus, in partnership with two high schools. The work proposals were based on the understanding that, to promote literary reading in the school context, mediation assumes an essential aspect in and for the formation of readers, especially literary readers. The reading diary methodologically supported the work with Afro-Brazilian literary texts, while the expanded didactic sequence (COSSON, 2007) was the methodological strategy used in the reading of Quarenta Dias (2014), by Maria Valéria Rezende.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ao submeter um artigo à revista Educação em Foco e tê-lo aprovado, os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Educação em Foco: os direitos de primeira publicação e a permissão para que Educação em Foco redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.