The THE WELCOMING IN EPT’S INCLUSIVE EDUCATIONAL PRACTICES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34019/2447-5246.2020.v25.32903

Abstract

This article is the result of research within the scope of the Professional Master in Professional and Technological Education, where, from the perspective of education for all in Professional Education, we seek to discuss welcoming. The methodology was of the participant type, with data construction, educational product and application of a questionnaire to the coordinators of the Educational Accessibility Centers (NAE) on the campuses of a Federal Institute, which offer Integrated Technical Courses to High School. The results of the research show that the application of reception presents important contributions to the process of inclusion of students, understanding that the reception does not end on its own, as it corresponds to the initial stage in the inclusive process.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Catia Maria Alves Monteiro, Instituto Federal de Santa Catarina

Mestre em Educação Profissional e Tecnológica (PROFEPT) no Instituto Federal Catarinense - Campus Blumenau. Possui Pós-Graduação em Pedagogia Empresarial e Educação Corporativa pelo Centro Universitário Internacional - UNINTER (2014) e Graduação em Tecnologia em Gestão Pública pela Faculdade de Tecnologia Internacional (2009). Atualmente é Técnica Administrativa em Educação do Instituto Federal de Santa Catarina, atuando no Campus Itajaí, desde abril de 2012. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Administração Pública, Inclusão e Educação Profissional e tecnológica

Reginaldo Leandro Plácido, Instituto Federal Catarinense

Doutorado em Educação pela Universidade Metodista de Piracicaba (2014) com doutoramento intercalar em História da Educação pela Universidade de Lisboa. Mestrado em História e Teologia pelo Instituto Ecumênico de Pós-Graduação em Teologia (2008). Licenciatura em Pedagogia pela Universidade da Região de Joinville (2005). Licenciatura em História pela Faculdade Metropolitana de Blumenau (2019). Bacharel em Teologia pelo Centro Universitário Metodista Izabela Hendrix (2015). Professor EBTT do Instituto Federal Catarinense. Docente do Mestrado em Educação Profissional e Tecnológica do IFC. Diretor de Ensino do IFC. Avaliador ad hoc do Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira. Coordenador do Grupo de Pesquisa e Estudos em Gestão, Políticas e História da Educação Profissional e Tecnológica (GPHEPT) - IF-Catarinense. Tem experiência na área de Educação nas atividades de docência, gestão e pesquisa. Principais temas de interesse: epistemologia e história da educação, instituições escolares, educação confessional, educação profissional e tecnológica, políticas e gestão da educação, formação de professores.

Published

2020-12-21

How to Cite

Alves Monteiro, C. M. ., & Leandro Plácido, R. (2020). The THE WELCOMING IN EPT’S INCLUSIVE EDUCATIONAL PRACTICES. Educação Em Foco, 25(3). https://doi.org/10.34019/2447-5246.2020.v25.32903

Issue

Section

Artigos