FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES COM AS TECNOLOGIAS MÓVEIS DIGITAIS
DOI:
https://doi.org/10.34019/2447-5246.2020.v25.30440Abstract
In the 21st century, new communication interfaces connected to the internet have enabled, in addition to access to information, the exchange of messages through texts, images, geolocations, contacts, videos, audios, bringing geographically distant cultural practitioners closer together. With Web 2.0, social software emerges, expanding interactions between people and enabling the creation of groups that work collaboratively and that enhance learning processes through applications installed on smartphones. In this text, we seek to discuss, in addition to the changes arising from the experience with mobile digital technologies, some possibilities for the continuing education of teachers with social software. These softwares enable other forms of learning called App-learning.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ao submeter um artigo à revista Educação em Foco e tê-lo aprovado, os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Educação em Foco: os direitos de primeira publicação e a permissão para que Educação em Foco redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.