Video production at school - mediations and media-educational practices

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34019/2447-5246.2020.v25.29971

Abstract

This article presents the results of a research carried out with high school students and teachers in three colleges in the municipality of Duque de Caxias-RJ. Initially, it discusses the conceptual approaches that guided the project, both in terms of mediations and media-education. As well, it presents a discussion about the possibilities of using audiovisual content in the classroom. Then, they explain the objectives of the research, which aimed to promote the realization, by students and teachers, of short videos adapted from literary works. Finally, there is an analysis of the results in the light of the proposed theoretical frameworks, in view of the videos produced and all their realization processes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Dostoiewski Champangnatte, Faculdade de Inhumas

Dostoiewski Champangnatte é Pós-Doutor em Comunicação e Doutor em Educação pela UERJ; Mestre em Educação pela UNESA; Bacharel em Comunicação Social - Cinema pela UFF-RJ e Licenciado em Pedagogia pela Alfamérica. 

Daniele Fortuna, Universidade do Grande Rio

Daniele Ribeiro Fortuna é Jovem Cientista do Nosso Estado, FAPERJ (2014-2017). Possui pós-doutorado em Comunicação pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Doutorado em Letras pela Universidade do Estado do Estado do Rio de Janeiro, com estágio de doutorado-sanduíche na Georgetown University, em Washington, D.C., EUA, mestrado em Letras pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro e graduação em Comunicação (Jornalismo) pela Universidade Federal do Rio de Janeiro.

Published

2020-05-03

How to Cite

Champangnatte, D., & Fortuna, D. (2020). Video production at school - mediations and media-educational practices. Educação Em Foco, 25(1), 184–196. https://doi.org/10.34019/2447-5246.2020.v25.29971

Issue

Section

Artigos