Children in face of the Continuity and Discontinuity of the mind: notes in Social Psychology
DOI:
https://doi.org/10.22195/2447-5246029158Abstract
This article proposes reflections on the continuity and discontinuity theses of the mind, to analyze some of its impacts on Moscovici's Social Psychology and Childhood Psychology. To this end, it analyzes the action of the base themata as Serge Moscovici, Vignaux (1994) and Ivanna Marková (2006) in the construction of scientific knowledge. It aims, through the idea of multiple orders of reality, as suggested by Tambiah (2013), and the notion of cognitive polyphasia, announced by Moscovici (1978), to question the social status of children as subjects of social representations.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ao submeter um artigo à revista Educação em Foco e tê-lo aprovado, os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Educação em Foco: os direitos de primeira publicação e a permissão para que Educação em Foco redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.