Machado de Assis e a nota monocórdia: fez do seu capricho uma regra de composição

Autores

  • Teresinha Vânia Zimbrão da Silva Universidade Federal de Juiz de Fora - UFJF

Palavras-chave:

criticism, cultural identity, realism, Machado de Assis

Resumo

We try to demonstrate in this work that Machado de Assis’s “monochordic” style allows na interpretation that is different from the usual one. It has been already pointed that this style represents a rupture with a certain type of illusionism, the realistic one. It is our aim, therefore, to show here the extent to which such style contributes to another type of reality illusion not in the realms of Realism: an illusionism à Ia Machado deAssis.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Teresinha Vânia Zimbrão da Silva, Universidade Federal de Juiz de Fora - UFJF

Professora-Adjunta de Literatura Brasileira e do Mestrado em Teoria da Literatura da UFJF.

Downloads

Publicado

2002-12-16

Edição

Seção

Artigos