APRENDER EM ASFALTO, FLOR E COM ESTRELAS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34019/2447-5246.2020.v25.30149

Abstract

The present work is part of a post-doctoral research, and tries to understand the life that unfolds in / within the movement with walking. We can say that there are two great perspectives for structuring the training processes in Education. (i) Functionalist-cognitivist, referenced in development processes, with a special focus on cognition and phenomena associated with the representation and transmission of content. (ii) The ones with a phenomenological character, which focus on experience and its most enhanced processes, and have a strong emphasis on bodily phenomena. To research/study the life that unfolds in/when/withi walking, and the production of knowledge that flourishes in this process is to try to learn simultaneously the phenomena of retention/rest and movement/becoming.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Leonardo Rangel dos Reis, Instituto Federal da Bahia - IFBA

Pós-Doutor em Cotidianos, Redes Educativas e Processos Culturais pela ProPEd/UERJ. Mestre e Doutor em Educação pela UFBA. Professor de Sociologia do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia - IFBA. Professor permanente do Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional e Tecnológica - ProfEPT/IFBA. Associado ao Mestrado Profissional em Educação - MPED/UFBA. Participa de projetos nas áreas dos Processos Formativos, Currículo, Educação, Cuidado e Cotidianos, junto aos grupos de pesquisas Redes educativas, fluxos culturais e trabalho docente – o caso do cinema, suas imagens e sons - ProPEd/UERJ, e FORMACCE em aberto -FACED/UFBA. Possui experiências nas áreas: Sociologia da Educação, Teoria Social, Etnografia da Educação e Educação Profissional.

Published

2020-05-03

How to Cite

Reis, L. R. dos. (2020). APRENDER EM ASFALTO, FLOR E COM ESTRELAS . Educação Em Foco, 25(1), 217–231. https://doi.org/10.34019/2447-5246.2020.v25.30149

Issue

Section

Artigos