Interactions and affectivity between teacher and student at distance learning

relationships between stay in studies at higher education institutions

Authors

  • Ana Shirley de França Moraes Conselho Regional de Administração do Rio de Janeiro, Grupo de Trabalho de Educação, Estudos e Pesquisas CRA-RJ; Faculdade Unyleya, Rio de Janeiro, RJ, Brasil https://orcid.org/0000-0002-0485-0972

DOI:

https://doi.org/10.34019/2237-9444.2021.v11.32847

Keywords:

Interactions, Teacher, Student, Permanence, Distance education

Abstract

The study is part of the research “Ties, belonging and interactions between people - actions to minimize non-permanence in distance education”, developed at a large national university, in research and productivity. The objectives were to study how the most affective relationships, from interactions, using technological tools of Distance Education - EAD, build more durable relationships, with a view to staying in academic or corporate studies. In this study, as for data collection, the research is bibliographic and documentary and, as for the objectives, it is exploratory.

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Author Biography

Ana Shirley de França Moraes, Conselho Regional de Administração do Rio de Janeiro, Grupo de Trabalho de Educação, Estudos e Pesquisas CRA-RJ; Faculdade Unyleya, Rio de Janeiro, RJ, Brasil

Graduada em Administração (Universidade Estácio de Sá). Licenciatura em Letras (FINES). Especialista em Gestão EAD (UNISEB). Mestra em Educação – em Política e Administração da Educação Superior (UERJ). Professora na Faculdade Unyleya. Avaliadora Inep/MEC. Conselheira Suplente do Conselho Regional de Administração do Rio de Janeiro (2021-2024). Integrante do Grupo de Trabalho em Educação e Pesquisa do CRA-RJ. Representante de Cursos de Administração do Estado do Rio de Janeiro pela Angrad. Autora de livros na Gen/Atlas. Colunista de Educação, no Jornal Cidade da Barra. Currículo Lattes: http://lattes.cnpq.br/2394769203085077

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Published

2021-08-01

How to Cite

Moraes, A. S. de F. (2021). Interactions and affectivity between teacher and student at distance learning: relationships between stay in studies at higher education institutions. Pesquisa E Debate Em Educação, 11(2), 1–18, e32847. https://doi.org/10.34019/2237-9444.2021.v11.32847

Issue

Section

Applied research