A INTERFACE GÊNERO-ENSINO DE HISTÓRIA EM UMA EXPERIÊNCIA DOCENTE NA ESCOLA
DOI:
https://doi.org/10.34019/2447-5246.2021.v26.34883Abstract
This article proposes to explore experiences with feminisms in History teaching in the light of the feminist interpellations that have been tensing the school territories in recent years. As an empirical field the article explores fragments of the narrative of a History teacher in a public elementary school in the city of Rio de Janeiro, when demands of difference that erupt in the daily routine of the classroom provoke new looks about the syllabus of the History discipline. The proposal is to analyze the effects of these feminist interpellations in the curricular reconfigurations in the experience of this teacher, in the interface with the gender debates produced by the theoretical fields of feminisms.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2021-11-11
How to Cite
Mendes, N. R. (2021). A INTERFACE GÊNERO-ENSINO DE HISTÓRIA EM UMA EXPERIÊNCIA DOCENTE NA ESCOLA. Educação Em Foco, 26(Especial). https://doi.org/10.34019/2447-5246.2021.v26.34883
Issue
Section
Artigos
License
Ao submeter um artigo à revista Educação em Foco e tê-lo aprovado, os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Educação em Foco: os direitos de primeira publicação e a permissão para que Educação em Foco redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.