TECHNICAL SCHOOL OF HEALTH

SCIENTIFIC INITIATION AND EMERGENCY REMOTE TEACHING

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34019/2447-5246.2022.v27.38935

Abstract

This article seeks to present and discuss some aspects of the experience of carrying out Emergency Remote Teaching (ERE) in the pandemic context in a technical health school, focusing on the institutional responses to new demands and challenges, as well as the analysis of construction of course conclusion works linked to the scientific initiation of integrated high school courses. A qualitative approach was used as a methodology for the preparation of the article, accompanied by a literature review and monitoring documents of the ERE implementation process. The results show that, although it is possible to make positive evaluations with the resumption of activities, the ERE remote format showed limits, especially regarding the pedagogical proposal (schedule, schedules, contents, balance between classes and asynchronous work) and the homeization of teaching. in extreme life contexts and even more vulnerable by the pandemic.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Letícia Batista Silva, Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio - Fiocruz e UFF-Niterói

Laboratório de Educação Profissional em Gestão em Saúde, Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio, Fundação Oswaldo Cruz – Fiocruz, Rio de Janeiro. Escola de Serviço Social, Universidade Federal Fluminense, Niterói.

Fernanda de Oliveira Bottino, Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio - Fiocruz

Laboratório de Educação Profissional em Técnicas Laboratoriais de Saúde, Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio, Fundação Oswaldo Cruz – Fiocruz, Rio de Janeiro.

Flávia Coelho Ribeiro, Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio - Fiocruz

Laboratório de Educação Profissional em Técnicas Laboratoriais de Saúde, Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio, Fundação Oswaldo Cruz – Fiocruz, Rio de Janeiro.

Ingrid D’ávila Freire Pereira, Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio - Fiocruz

Vice direção de ensino e informação, Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio, Fundação Oswaldo Cruz – Fiocruz, Rio de Janeiro.

Published

2023-01-27

How to Cite

Silva, L. B., Bottino, F. de O., Ribeiro, F. C., & Pereira, I. D. F. (2023). TECHNICAL SCHOOL OF HEALTH: SCIENTIFIC INITIATION AND EMERGENCY REMOTE TEACHING. Educação Em Foco, 27(1), 27074. https://doi.org/10.34019/2447-5246.2022.v27.38935