FREIRE, RENZULLI E AS OFICINAS INTERATIVAS PARA ALUNOS SUPERDOTADOS
DOI:
https://doi.org/10.34019/2447-5246.2020.v25.32923Abstract
Interactive Workshop (IW) is an active learning methodology built from a dialogue with the conceptions presented by Renzulli’s Giftedness Theory and Freire’s Problematizing Education. The process of IW’s creation, as a teacher’s formation strategy for gifted students’ inclusion and supplemental attendance, emphasizes that the authors defend contextualized activities with the pupil, the teacher as a learning guide and promote dialogical and thoughtful educational practices which contribute for the development of social and economic capital. On 18 executed IW’s, the interaction and collaborative work are the key to knowledge appropriation and recognition of human values.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ao submeter um artigo à revista Educação em Foco e tê-lo aprovado, os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Educação em Foco: os direitos de primeira publicação e a permissão para que Educação em Foco redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.