Educational policies and (dis)continuities:

Reflections on teacher training

Authors

  • Sawana Araújo Lopes de Souza Ivy Enber Christian University, Programa de Pós-graduação em Ciências da Educação, João Pessoa, Paraíba, Brasil https://orcid.org/0000-0003-3847-7835
  • Elzarina Pereira da Silva Ivy Enber Christian University, Programa de Pós-graduação em Ciências da Educação, João Pessoa, Paraíba, Brasil https://orcid.org/0009-0009-8762-7781

DOI:

https://doi.org/10.34019/2237-9444.2024.v14.43850

Keywords:

Educational policies, Discontinuities, Teacher training

Abstract

This work presents considerations about educational policies and their discontinuities in teacher training. The study seeks to answer how discontinuities in educational policies affect teacher training and compromise quality public education in Brazil. The objective is to analyze educational policies and their discontinuities in the pedagogical training process. The methodology involves a qualitative approach, with bibliographic and documentary research. Quality public education, which serves everyone, is essential for the development of society, however, this remains a current challenge. Historical educational changes reveal that these policies are often implemented as government policies but not as state policies, thus failing to fulfill their objectives. The analysis of educational policies aimed at teacher training is essential to understand the necessary changes in this field. It is concluded that the effectiveness of these educational policies depends on this continuity and long-term commitment.

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Author Biographies

Sawana Araújo Lopes de Souza, Ivy Enber Christian University, Programa de Pós-graduação em Ciências da Educação, João Pessoa, Paraíba, Brasil

Professora Orientadora da Ivy Enber Christian University, Programa de Pós-graduação em Ciências da Educação, João Pessoa/PB, Brasil.

Currículo Lattes: http://lattes.cnpq.br/0340467360136728  

 

Elzarina Pereira da Silva, Ivy Enber Christian University, Programa de Pós-graduação em Ciências da Educação, João Pessoa, Paraíba, Brasil

Mestre em Ciências da Educação pela Ivy Enber Christian University, Programa de Pós-graduação em Ciências da Educação, João Pessoa/PB, Brasil.

Currículo Lattes: http://lattes.cnpq.br/8302255895268047  

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Published

2024-12-26

How to Cite

Souza, S. A. L. de, & da Silva, E. P. (2024). Educational policies and (dis)continuities: : Reflections on teacher training. Pesquisa E Debate Em Educação, 14, 1–15, e43850. https://doi.org/10.34019/2237-9444.2024.v14.43850

Issue

Section

Applied research