O ENSINO DA ORALIDADE EM TEXTOS REGULADORES OFICIAIS, EM PORTUGAL
DOI:
https://doi.org/10.34019/2447-5246.2023.v28.41754Abstract
Given the importance of official regulatory texts (also) for the teaching of orality, this contribution of ours analyzes precisely what is proposed, for this domain, by curricular prescriptions of Pre-School Education and Basic Education. Globally, if the two documents analyzed seem to show considerable concern with skills related to the production and comprehension of oral texts, the lesser attention that seems to be attributed to the remaining (sub)dimensions suggests that the complexity of the oral has not yet been fully apprehended. And hence, all the items by which orality is composed are not yet being explored, in all their potentialities.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ao submeter um artigo à revista Educação em Foco e tê-lo aprovado, os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Educação em Foco: os direitos de primeira publicação e a permissão para que Educação em Foco redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.