ENSINO SUPERIOR NO BRASIL
RECENTE EXPANSÃO E SEUS GANHADORES
DOI:
https://doi.org/10.34019/2447-5246.2023.v28.40630Abstract
This article aims to investigate the quantitative advances in higher education and the possible winners of the process, as well as the perspectives for this level of education. For this purpose, the methodology of descriptive analysis of data from the National Household Sample Survey (Pnad) is accessed, in the interregnum between 2005-2015. The findings point to a total growth rate of around 50%, which represents an increase of 2.4 million students at that level. The winners of the process were the blacks, browns and indigenous, the poor, the women and the residents of the less developed regions that had their presence expanded in this space.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ao submeter um artigo à revista Educação em Foco e tê-lo aprovado, os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Educação em Foco: os direitos de primeira publicação e a permissão para que Educação em Foco redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.