Emergency Remote Teaching and Educational Work in Times of Coronavirus Pandemic COVID-19

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34019/2447-5246.2021.v26.35890

Abstract

This article intends to analyze the propositions and actions around emergency remote teaching for Brazilian public school education from the pandemic of the new COVID-19 coronavirus. It seeks to understand the meaning of its use for educational work, referring to the intensification of the capitalist crisis and its repercussions in the Brazilian context.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Rubens Luiz Rodrigues , Universidade Federal de Juiz de Fora

Possui graduação em História pela Universidade Federal Fluminense (1990), mestrado em Educação pela Universidade Federal Fluminense (1997), doutorado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (2006) e pós-doutorado pela Universidade do Porto (Portugal - 2015). Atualmente é professor associado da Universidade Federal de Juiz de Fora. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em História da Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: escola, educação, gestão, política e educação de jovens e adultos.

Published

2022-01-07

How to Cite

Rodrigues , R. L. (2022). Emergency Remote Teaching and Educational Work in Times of Coronavirus Pandemic COVID-19. Educação Em Foco, 26(Especial 04), e26088. https://doi.org/10.34019/2447-5246.2021.v26.35890