SPECIALIZED EDUCATIONAL SERVICE: REVIEWING PRACTICES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34019/2447-5246.2020.v25.32905

Abstract

The policies for special education in the perspective of inclusion in education have advanced considerably with the Brazilian Special Education policy of 2008. This article investigated the scientific productions on inclusive pedagogical practices developed by teachers of Specialized Educational Services (AEE), between the years 2010 to 2018, in the database of the CAPES journal. Among the searches performed, 47 articles were found related to the practices developed in the AEE. Only six articles discuss pedagogical practices in a more specific way. We identified that although inclusive education and policies have been the subject of debate for some decades, there are still many challenges to be faced in the constitution of more inclusive pedagogical practices.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Marco Antonio Melo Franco, Universidade Federal de Ouro Preto

Professor do Departamento de Educação e do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Federal de Ouro Preto. Líder do Núcleo de Estudos e Pesquisas sobre Práticas na Alfabetização e na Inclusão em Educação - NEPPAI. Membro do Comitê Gestor do Observatório Internacional de Inclusão, Interculturalidade e Inovação Pedagógica – OIIIIPe

Priscilla de Almeida Fontana Magalhães, Universidade Federal de Ouro Preto

Graduanda em Pedagogia pela Universidade Federal de Ouro Preto. Bolsista de Iniciação científica. Membro do Núcleo de Estudos e Pesquisas sobre Práticas na Alfabetização e na Inclusão em Educação - NEPPAI. Membro do Grupo de Estudos Formação e Profissão Docente - FOPROFI.

Gláucia Cristina Moreira de Oliveira, Universidade Federal de Ouro Preto

Graduanda em Pedagogia pela Universidade Federal de Ouro Preto. Membro do Núcleo de Estudos e Pesquisas sobre Práticas na Alfabetização e na Inclusão em Educação-NEPPAI

Published

2020-12-21

How to Cite

Franco, M. A. M., Magalhães, P. de A. F. ., & Oliveira, G. C. M. de . (2020). SPECIALIZED EDUCATIONAL SERVICE: REVIEWING PRACTICES. Educação Em Foco, 25(3). https://doi.org/10.34019/2447-5246.2020.v25.32905

Issue

Section

Artigos