Occurrence of COVID-19 infection and hospitalization in schoolteachers from Minas Gerais, 2020

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34019/1809-8363.2021.v24.34602

Keywords:

Coronavirus infections, Pandemics, Hospitalization, School teachers, Health surveys

Abstract

The aim of the study was to identify factors associated with the occurrence of infection and hospitalization for COVID-19 among public education teachers in Minas Gerais. Cross-sectional study carried out between August and September 2020, via internet. The dependent variables were report of a positive test for COVID-19 and the occurrence of hospitalization. Poisson Regression was performed. 15,600 adults participated, of which 1.2% were infected. There was a higher prevalence among women, with income of 10 salaries or more, private health insurance, who did not receive information about COVID-19, obese and whose friend or family member developed severe symptoms of COVID-19. Among those infected, 6.5% were hospitalized, there was a higher prevalence among risk groups for COVID-19. The occurrence of the infection was related to sociodemographic issues, access to information, health and previous contacts. Hospitalization was more prevalent in groups considered at risk for COVID-19.

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Author Biographies

Rose Elizabeth Cabral Barbosa, Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes)

Graduada em Fisioterapia e em Saúde Pública pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG); mestra em Saúde Pública pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) e doutoranda em Saúde Coletiva na Universidade Estadual de Montes Claros, MG (Unimontes). CV: http://lattes.cnpq.br/4022878100656034

Nayra Suze Souza e Silva, Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes)

Doutoranda em Ciências da Saúde na Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes); mestra em Ciências da Saúde pela Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes); graduada em Educação Física pela Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes). CV: http://lattes.cnpq.br/3822540070495191

Tatiana Almeida de Magalhães, Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes)

Doutoranda em Ciências da Saúde  e mestra em Ciências da Saúde pela Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes); especialista em Educação na Saúde para Preceptores do SUS pelo IEP/Hospital Sírio Libanês, em Saúde da Família, Saúde Pública e Saúde Coletiva pelas Faculdades Unidas do Norte de Minas (FUNORTE) e em Biologia Geral pela Universidade Federal de Lavras (UFLA).  CV: http://lattes.cnpq.br/9852748179266626

Lucineia de Pinho, Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes)

Doutora em Ciências da Saúde pela Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes); mestra em Ciências Agrárias pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG); especialista em Nutrição Humana e Saúde e em Nutrição Clínica. Docente do Ensino Superior nas Faculdades de Saúde Ibituruna e na  Universidade Estadual de Montes Claros. CV: http://lattes.cnpq.br/7278576493532093

Luiza Augusta Rosa Rossi-Barbosa, Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes)

Graduada em Fonoaudiologia pela Universidade Católica de Petrópolis (UCP); doutora e mestra em Ciências da Saúde pela Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes). Docente no curso de pós-graduação Mestrado Profissional em Cuidado Primário em Saúde da Unimontes. CV: http://lattes.cnpq.br/0615566335737890

Marise Fagundes Silveira, Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes)

Graduada em Matemática pela Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes); especialista em Estatística -pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG); mestra e doutora em Saúde Coletiva pela Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP). Professora de Estatística na Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes). CV: http://lattes.cnpq.br/1173597651022014

Rosângela Ramos Veloso Silva, Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes)

Doutora em Ciências da Saúde pela Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes); mestra em Educação pela Universidade de Brasília (UnB); especialista em Atividades Física de Academia (Unimontes) e em Mídias na Educação (Unimontes). Professora da Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes). CV: http://lattes.cnpq.br/7422217198777738

Desirée Sant’Ana Haikal, Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes)

Graduada em Odontologia pela Faculdade de Odontologia da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG); especialista em Saúde Pública pela UFMG; mestra e doutora em Odontologia em Saúde Coletiva pela UFMG (2013). Professora da Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES). CV: http://lattes.cnpq.br/8218501399669593

Published

2022-01-29

Issue

Section

Artigos Originais

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