Analysis of the ational ducation lan at the Federal Institute of Ceará based on information from the platform In numbers

Authors

  • Domingos Juvenal Nogueira Diógenes Universidade Federal do Ceará, Instituto UFC Virtual, Programa de Pós-graduação em Tecnologia Educacional, Fortaleza, Ceará, Brasil https://orcid.org/0000-0002-1618-2895
  • Francisco Herbert Lima Vasconcelos Universidade Federal do Ceará, Instituto UFC Virtual, Programa de Pós-graduação em Tecnologia Educacional, Fortaleza, Ceará, Brasil https://orcid.org/0000-0003-4896-9024
  • Wagner Bandeira Andriola Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Educação, Programa de Pós-graduação em Políticas Públicas e Gestão da Educação Superior, Fortaleza, Ceará, Brasil https://orcid.org/0000-0001-6459-0992

DOI:

https://doi.org/10.34019/2237-9444.2023.v13.34604

Keywords:

Public management, National education plan, Educational planning, Professional education, IFCE

Abstract

The article addresses goals 10 and 11 of the National Education Plan (PNE) at the Federal Institute of Ceará (IFCE). What is the status of goals 10 and 11 in secondary level technical professional education institutions? What measures have been taken to implement the strategies for each goal? The objective was to identify the status of compliance with goals 10 and 11 of the PNE in the IFCE in the provision of technical education at high school level, as well as in Education for Youth and Adults. The research is bibliographical and documentary, so the IFCE Platform in Numbers was used as a database, as well as articles in Portuguese on the digital platforms Google Scholar and SciELO Brazil. It is understood that, despite the institution demonstrating to implement the strategies of the goals and considering those that could be identified, there is still a lot to work on the PNE at IFCE.

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Author Biographies

Domingos Juvenal Nogueira Diógenes, Universidade Federal do Ceará, Instituto UFC Virtual, Programa de Pós-graduação em Tecnologia Educacional, Fortaleza, Ceará, Brasil

Graduado em História (IDJ/UVA). Especialista em Gestão Escolar (UCB) e em Gestão Pública
(UECE). Estudante do Mestrado Profissional em Tecnologia Educacional do Instituto UFC
Virtual, da Universidade Federal do Ceará.

Currículo Lattes: http://lattes.cnpq.br/1761187774298879

Francisco Herbert Lima Vasconcelos, Universidade Federal do Ceará, Instituto UFC Virtual, Programa de Pós-graduação em Tecnologia Educacional, Fortaleza, Ceará, Brasil

Graduado em Física (UFC). Mestre em Ciências da Computação (UFC). Doutor em
Engenharia de Teleinformática (UFC). Professor Adjunto III do Instituto UFC Virtual, da
Universidade Federal do Ceará.

Currículo Lattes: http://lattes.cnpq.br/0512183585660835

Wagner Bandeira Andriola, Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Educação, Programa de Pós-graduação em Políticas Públicas e Gestão da Educação Superior, Fortaleza, Ceará, Brasil

Graduado em Psicologia (UFPB). Especialista em Psicometria (UnB). Mestre em Psicologia (UnB). Doutor em Filosofia e Ciências da Educação (UCM-Espanha). Professor Titular da Faculdade de Educação, da Universidade Federal do Ceará.

Currículo Lattes: http://lattes.cnpq.br/0506346607081493

 

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Published

2023-12-01

How to Cite

Diógenes, D. J. N. ., Vasconcelos, F. H. L., & Bandeira Andriola, W. (2023). Analysis of the ational ducation lan at the Federal Institute of Ceará based on information from the platform In numbers. Pesquisa E Debate Em Educação, 13, 1–16, e34604. https://doi.org/10.34019/2237-9444.2023.v13.34604

Issue

Section

Applied research

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