Analysis of the Class Head-Teacher Project

a study from the policy cycle approach.

Authors

  • André dos Santos Bandeira Universidade Federal de Juiz de Fora, Programa de Pós-graduação Profissional em Gestão e Avaliação da Educação Pública, Juiz de Fora, Minas Gerais, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.34019/2237-9444.2023.v13.33450

Keywords:

Policy enactement, Educational policy, Classroom manager teachers

Abstract

This article is a cutout of from a master's research, and aimed to analyze the main factors that compromise the policy enactement of the Class head-teacher Project – CMTP, as well as to identify strategic actions that can contribute to the improvement of this policy in a <omitted for blind reviewin> the light of Stephen Ball and collaborators' policy cycle approach. For this, documentary research, bibliographic research, in addition to the application of questionnaires and interviews were used. The data revealed that the factors that compromise the implementation of this policy refer to the reduced workload of the project, the lack of training and minimal participation of the family in the school. From a macro perspective, it is observed a lack of legislation to regulate this state policy. To mitigate these factors, there is a set of strategic actions that may provide improvements in the CMTP educational policy enactment.

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Author Biography

André dos Santos Bandeira, Universidade Federal de Juiz de Fora, Programa de Pós-graduação Profissional em Gestão e Avaliação da Educação Pública, Juiz de Fora, Minas Gerais, Brasil

Graduado(a) em Matemática pela UECE. Mestre(a) em Gestão e Avaliação da Educação Pública pela UFJF. Doutorando(a) em Educação pela UFPB. Professor de matemática da rede estadual de educação do Ceará. Integrante do Grupo de Estudos e Pesquisas em Políticas Curriculares – GEPPC/UFPB e da Revista Espaço do Currículo – REC/ UFPB.

Currículo Lattes: http://lattes.cnpq.br/4269973608050298 

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Published

2023-12-21

How to Cite

Bandeira, A. dos S. (2023). Analysis of the Class Head-Teacher Project: a study from the policy cycle approach. Pesquisa E Debate Em Educação, 13, 1–15, 33450. https://doi.org/10.34019/2237-9444.2023.v13.33450

Issue

Section

Applied research