A EDUCAÇÃO E A EDUCAÇÃO FÍSICA NO BRASIL E A RESISTÊNCIA ATIVA EM MEIO À PANDEMIA/SINDEMIA DO NOVO CORONAVÍRUS
DOI:
https://doi.org/10.34019/2447-5246.2021.v26.35964Abstract
The text deals with the capital-labor relationship, the disqualification of teachers and the need for active resistance. It demonstrates how the destructive logic of capital has, throughout history, reached teachers to de-intellectualize them and, with this, to insert in the formation of the working class. Finally, it presents elements of resistance in the training of teachers ensured in the historic struggle of Anfope.
El texto trata sobre la relación capital-trabajo, la descalificación de los docentes y la necesidad de una resistencia activa. Demuestra cómo la lógica destructiva del capital, a lo largo de la historia, ha llegado a los docentes para desintelectualizarlos y, con ello, influir en la formación de la clase obrera. Finalmente, presenta elementos de resistencia en la formación de maestros asegurados en la lucha histórica de Anfope.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ao submeter um artigo à revista Educação em Foco e tê-lo aprovado, os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Educação em Foco: os direitos de primeira publicação e a permissão para que Educação em Foco redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.