Educação Superior em Turismo para o Século XXI: o Caso da Universidade do Algarve
Keywords:
Turismo, Ensino, Internacionalização, Inovação, DoutoramentoAbstract
Tendo como cenário uma reflexão sobre o passado, o presente e o futuro do ensino e da investigação em Turismo, o artigo começa por contextualizar e discutir as razões que estão na base do processo de internacionalização em curso na Universidade do Algarve para, num segundo momento descrever genericamente o seu posicionamento e compromisso com o ensino e a investigação em turismo, e o seu mais recente, e inovador, projecto de consolidação da internalização nesta área – a candidatura a um programa de Doutoramento Europeu em Turismo Erasmus Mundus.
Downloads
References
Cooper, C., Sheperd, R., Westlake, J. (2001) Educando os Educadores em Turismo: Manual de Educação em Turismo e Hospitalidade, São Paulo: Roca.
Guerreiro, J. (2009) Programa de Acção, Candidatura a Reitor da Universidade do Algarve, Universidade do Algarve, Faro.
Silva, João Albino, Paulo M. Rodrigues Júlio Mendes and Luís N. Pereira (2009) “A Tourism Research Agenda for Portugal”, International Journal of Tourism Research, 12, (1), 90-101.
Urry, J (1990) The Tourist Gaze, London: Sage Publications.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, following the principle that providing free scientific knowledge to the public provides greater democratization of world knowledge.
Authors must agree to the following terms relating to copyrights:
(a) Authors keep all copyright and grant the to the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allowing job sharing with recognition of authorship of the work and initial publication in this journal.
(b) Authors are allowed to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this magazine.
(c) Authors are allowed and are encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on your personal page) since they do not do this before or during the editorial process, as this can generate productive interchange, as well as increase the impact and citation of work aired. (See Effect of Free Access).