Watching play

online and in-person observation of games

Authors

Abstract

This research aims to compare, using Soares's (2023) game analysis methodology, the experience of watching someone else play, whether in-person or online, through streaming, with the objective of identifying the differences between both environments for the game observer. Initially, we conducted a theoretical review of digital games, their characteristics and meanings, the various elements of gameplay, and the characteristics of game streaming practices. Following that, we conducted game sessions with player-observer pairs in a controlled environment, both in-person and online, which were recorded on video and subsequently analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Nilson Valdevino Soares, MangLab

Doutor em Tecnologias da Inteligência e Design Digital pela PUC-SP, e com Mestrado e graduação em Comunicação pela UFPE, Nilson é gamer há mais de 35 anos e pesquisa jogos há 20. Suas pesquisas focam em game studies, game design, gamificação e playable cities. Coordena o Laboratório de Manufatura e Análise de Games (MangLab), é secretário do chapter brasileiro da DiGRA e frequentemente atua nos comitês técnicos do GP Games da Intercom e das trilhas de Cultura e Artes & Design da SBGames.

Mariana Maurício Polesi, MangLab

Graduada em Design pela CESAR School (Recife-PE), possui experiência como concept artist em empresas brasileiras de desenvolvimento de games. Atualmente, seus interesses de pesquisa estão voltados para o uso de inteligência artificial generativa nos jogos digitais.

Published

2024-02-26