3) TDAH apresenta problemas de leitura?

Authors

  • Guiomar Albuquerque, (LAPEX - UFRJ, CNPq)
  • Marcus Maia (LAPEX – UFRJ)
  • Aniela França (ACESIN - UFRJ)

Abstract

Inglês: We ran a series of psycholinguistic experiments on a group of children and teenagers with ADHD and compared their performance to those of individuals in our control group. We found evidence that our volunteers with ADHD are slower in their lexical access and that this affects reading even if they do not present a functional problem. This finding was considered robust since it was produced by each one of the experiments using different methodologies.
Keywords: Attention impairment; Reading; Lexical access; Psycholinguistic.


Tradução:
Aplicamos uma seqüência de experimentos psico lingüísticos em um grupo de crianças e adolescentes portadores de TDAH e comparamos o seu desempenho ao de um grupo controle. Encontramos evidências de que o grupo TDAH apresenta lentidão no acesso lexical o que compromete a leitura, mesmo que não apresentem comprometimento funcional. Este resultado foi encontrado em todos os experimentos, com metodologias diferentes entre si, o que confere robustez aos achados.
Palavras-chave: Déficit de atenção; Leitura; Acesso lexical; Psicolingüística.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2016-07-11

Issue

Section

Resumos