Esta es un versión antigua publicada el 2017-02-16. Consulte la versión más reciente.
Dossiê
Didática da História e a ciência da Educação: problematizações para a formação de professores
Publicado 2017-02-16
Versiones
- 2021-04-24 (2)
- 2017-02-16 (1)
Palabras clave
- Didactics of History,
- Science of Education,
- Teacher’s formation
Cómo citar
Borges, Rafael Gonçalves. 2017. «Didática Da História E a Ciência Da Educação: Problematizações Para a formação De Professores». Locus: Revista De Historia 22 (2). https://periodicos.ufjf.br/index.php/locus/article/view/20828.
Resumen
This paper intends to discuss the separation that is possible to notice between the Didactics of History and the Science of Education in Brazil, taking into account the history of History teaching in the country and the changes seen in recent years from the strengthening of debates and research inspired by the german Didactics of History, discussing the possible implications of this process in the formation of the teacher of history and its identity.
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.