2) Parceiras comerciais: uma ordem local

Autores

  • Paulo Cortes Gago (UFJF)

Resumo

Inglês: The paper investigates the negotiation process of commercial partnerships in a business meeting in the Portuguese culture. Theoretically, it is based on the characteristics of turn construction in Ethnomethodological Conversation Analysis and the concept of alignment in Interactional Sociolingistics. The results corroborate a local and situated perspective for the creation and maintenance of social order and sense making. Interpretative research, in a case study.
Keywords: local order; business meeting; ethnomethodological Conversation Analysis; Interacional Sociolinguistics; interpretative research.

Tradução:
O artigo investiga o processo de negociação de parcerias comerciais em uma reunião empresarial na cultura portuguesa. Teoricamente, apóia-se nas características da construção do turno em Análise da Conversa Etnometodológica e no conceito de alinhamento em Sociolingüística Interacional. Os resultados corroboram a perspectiva local e situada para a criação e manutenção da ordem social e do sentido. Pesquisa interpretativa, em estudo de caso.
Palavras-chave: ordem local; reunião de negociação; análise da conversa etnometodológica; sociolingüística interacional; pesquisa interpretativa.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Downloads

Publicado

2016-07-19

Edição

Seção

Artigos