10) Rethinking rationality: locating thinking in gender

Autores

  • Carminda Silvestre (Instituto Politécnico de Leiria)

Resumo

Inglês: The specific objectives of this article is to show how the concept of rationality is tied up to old paradigms and to unpack me dia discursive practices in which text producers of The Economist use language when portraying male and female executives and present the internal world of the mind of the sensers to discriminate against women through the stereotypical semantic devaluation of a concept that people might think of neutral: rationality.
Key words: Executives; Rationality; Gender representations.

Tradução: O objectivo deste artigo é mostrar o aprisionamento do conceito de racionalidade a um paradigma ultrapassado e evidenciar como os jornalistas da revista The Economist usam a linguagem para apresentar o mundo interno da mente dos experienciadores - executivo(a)s de topo. Os processos mentais, que codificam significados de cognição, de afeição e de percepção, são o instrumento de análise para mostrar como as mulheres são desvalorizadas semanticamente em relação aos homens.
Palavras-chave: Executivo(a)s; Racionalidade; Representações de gênero.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Downloads

Publicado

2016-07-14

Edição

Seção

Artigos