20) A segmentação no processo de aquisição da linguagem escrita
Resumo
Inglês: This paper presents some thoughts in the fields of Linguistics and Psycholinguistics whose objective was to verify and analyze the phenomenon occurrences of the segmentation in texts produced spontaneously by children in the phase of acquiring written language. Our analysis focussed on why children segment its writing beyond the limits of convention al spelling norms. We conclude that the hypothesis elaborated by children through the written translate, in some moments, its perception from prosodic as pects of speech and, in others moments, the perception of conventional written.Key words: acquisition of written language; spelling; segmentation.
Tradução: Este artigo apresenta delineamentos no campo da Linguística e da Psicolinguística com o objetivo de verificar os fatores envolvidos na segmentação em textos espontâneos produzidos por crianças na fase de aquisição da linguagem escrita. Nossa análise está centrada no esclarecimento dos motivos que levam as crianças a segmentarem a escrita fora das normas ortográficas. Concluímos que as hipóteses elaboradas pelas crianças acerca da escrita traduzem, em alguns momentos, a percepção de aspectos prosódicos da fala e, em outros momentos, a percepção da escrita convencional.
Palavras-chave: aquisição da linguagem escrita; ortografia; segmentação.
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